Pojedynek hothatch z napędem na przednie koła (FWD): niespodziewany czarny koń wyścigu zgarnął wszystko (wideo)

Jeśli stoisz przed zakupem hothatcha z napędem na przednie koła i wciąż nie podjąłeś ostatecznej decyzji, być może ten materiał filmowy okaże się pomocny. Który z tych czterech samochodów hothatch okaże się najszybszy w pojedynku na prostej i z tzw. „rolki”?

Jeśli dziwi Cię w tym zestawieniu Mini, od razu wyjaśnimy, że to Mini John Cooper Works GP – najpotężniejszy i najszybszy model, jaki brytyjska firma kiedykolwiek wyprodukowała. Powstanie zaledwie 3000 egzemplarzy, a każdy z nich chowa pod maską czterocylindrowy silnik o pojemności 2.0 l i mocy 306 koni mechanicznych oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest za pomocą 8-biegowej przekładni automatycznej, natomiast producent podaje czas przyspieszenia do pierwszej setki w 5,2 sekundy. Mini John Cooper Works GP waży tylko 1255 kilogramów.

> Audi RS3 po lekkim tuningu (450 KM) kontra BMW M2 CS (450 KM) i Mercedes-AMG A45 S (421 KM)

Honda Civic Type R dysponuje nieco większą mocą – bo 320 koni mechanicznych i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, ale manualna skrzynia 6-biegowa i wyższa waga (1380 kilogramów) mogą skutecznie utrudnić zwycięstwo. Tym bardziej, że nawet Japończycy podają czas przyspieszenia do pierwszej setki w 5,7 sekundy.

Hyundai i30 N seryjnie generuje 275 koni mechanicznych z silnika o pojemności 2.0 T GDI. Jednakże, aby wyrównać szansę modelu w pojedynku, jego moc za pomocą kilku poprawek została zwiększona do 325 koni mechanicznych i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Waga? 1429 kilogramów.

> Mercedes-AMG A45 S vs. BMW M8 Competition: tańsze o połowę AMG wygra drag race tylko pod jednym warunkiem (wideo)

Wreszcie, ostatnim uczestnikiem dragu jest Ford Focus ST z motorem turbodoładowanym o pojemności 2,3 l. Podobnie jak w przypadku i30 N, seryjna wersja tego modelu nie miałaby żadnych szans, dlatego do walki wybrano egzemplarz dostrojony do 330 koni mechanicznych i 515 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Focus ST waży 1484 kilogramów i przekazuje napęd za pomocą 6-biegowej przekładni manualnej.