Volkswagen ID.3 po 100 tys. km działa świetnie. Producent świętuje wzrost sprzedaży aut elektrycznych

Strach przed zakupem pierwszego samochodu elektrycznego jest dość duży u wielu użytkowników. Nie są one obecne na rynku na tyle długo, żebyśmy byli w stanie przewidzieć żywotność takiego układu.

Niektórym właścicielom udało się przejechać już dość sporo kilometrów swoimi bezemisyjnymi samochodami. Dziennikarze i niezależne organizacje przeprowadzają również długodystansowe testy.

Volkswagen ID.3 w teście długodystansowym

Niemiecki automobilklub ADAC właśnie pokonał ponad 100 000 kilometrów Volkswagenem ID.3. Celem tej próby było sprawdzenie spadku wydajności elektrycznego układu napędowego.

W teście sprawdzono Volkswagena ID.3 sprzed faceliftingu. Jest to wersja Pro S, czyli z akumulatorem o pojemności 77 kWh netto i napędem na tylną oś o mocy 204 koni mechanicznych.

Producent zapewnia, że takie auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 160 km/h. Deklarowany zasięg na jednym ładowaniu to 553 kilometry (WLTP).

Testujący nie oszczędzali baterii Volkswagena ID.3 i użytkowali auto wbrew wszelkim zaleceniom. Bardzo często korzystali z szybkich stacji ładowania. Dodatkowo, wóz naładowany do 100 procent nie był używany przez kilka dni, co również nie jest zdrowe dla akumulatora.

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3

Pomimo tego, bateria ID.3 nadal posiada aż 93 procent użytecznej pojemności, co jest bardzo dobrym wynikiem. Producent daje gwarancję, że po 8 latach użytkowania lub przejechaniu 160 000 kilometrów wartość ta nie spadnie poniżej 70 procent.

Sprzedaż aut elektrycznych znacznie wzrosła

Dodatkowo, Grupa Volkswagena pochwaliła się wynikami za trzy kwartały 2023 roku. Zanotowano znaczny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych.

Od stycznia do września 2023 roku dostarczono klientom aż 531 500 aut z napędem w pełni elektrycznym. To o 45 procent więcej niż w tym samym okresie roku 2022.

Volkswagen Group wyniki finansowe Q1 Q3 2023
Volkswagen Group wyniki finansowe Q1 Q3 2023

Udział elektryków w całkowitej sprzedaży samochodów z grupy VAG to 7,9 procenta. Wzrost zainteresowania bezemisyjnymi autami w Europie wynosi 61 procent.

Najchętniej kupowaną rodziną modeli bezemisyjnych okazał się Volkswagen ID.4 oraz ID.5 (162 100 egz.). Na drugim miejscu uplasował się Volkswagen ID.3 (90 500 egz.) a tuż za nim znalazło się Audi Q4 e-tron (77 900 egz). Kolejne miejsca zajęły: Skoda Enyaq (54 400 egz.), Cupra Born (32 300 egz) oraz Audi Q8 e-tron (21 800 egz).

Niestety, pomimo ogólnego wzrostu liczby sprzedaży o 8 procent (6,8 mln egz.), zysk operacyjny spadł o 7 procent i wyniósł 16,2 miliarda euro. Volkswagen musi jakoś temu zaradzić.

Źródło: Volkswagen