Porsche Taycan Turbo S przy wykorzystaniu funkcji „launch control” generuje nawet 761 koni mechanicznych. Taka moc wystarczyła, aby o włos pokonać najmocniejszą Teslę Model S P100D, ale już nie pozwoliła na wygraną nad nowym Porsche 911 Turbo S z konwencjonalnym napędem.
Tym razem elektryczny Taycan w najmocniejszej wersji został skonfrontowany z BMW M8 Gran Coupe. Bawarska limuzyna chowa pod maską potężny silnik V8 o mocy 625 koni mechanicznych oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W Polsce auto zostało wycenione na 595 tysięcy złotych, czyli o prawie 200 tysięcy złotych mniej od Porsche Taycan Turbo S.
> Nowe bazowe Porsche Taycan RWD (2021) debiutuje w Chinach, zasięg elektryczny do 489 kilometrów
Osiągi BMW M8 Gran Coupe na papierze wyglądają następująco: 3 sekundy do pierwszej setki i prędkość maksymalna 250 km/h. Taycan Turbo S osiąga pierwszą setkę w czasie 2,6 sekundy oraz ograniczoną do 260 km/h prędkość maksymalną.
Która limuzyna z Niemiec jest szybsza? Pojedynek na prostej „drag race” wyraźnie pokazuje przewagę Porsche Taycan Turbo S nad BMW M8 Gran Coupe. Bawarskie auto nawet na moment nie zbliżyło się do elektryka ze Stuttgartu.