Nowe bazowe Porsche Taycan RWD (2021) debiutuje w Chinach, zasięg elektryczny do 489 kilometrów

Oto najtańsza i najsłabsza wersja Porsche Taycan. Samochód elektryczny niemieckiej marki zadebiutował zgodnie z zapowiedzią – 29 czerwca – i na razie debiutuje na rynku chińskim, ale w przyszłości prawdopodobnie wejdzie również do europejskich salonów.

Podstawowe Porsche Taycan będzie dostępne wyłącznie z napędem na tył RWD oraz z dwoma rozmiarami akumulatorów i odpowiadającymi im poziomami mocy.

Porsche Taycan RWD
Porsche Taycan RWD
Porsche Taycan RWD 2021
Porsche Taycan RWD 2021
Porsche Taycan RWD
Porsche Taycan RWD
Porsche Taycan RWD
Porsche Taycan RWD

Porsche Taycan RWD z akumulatorem o pojemności 79,2 kWh ma dokładnie taki sam akumulator jak oferowany obecnie Taycan 4S. Bateria współpracuje z silnikiem elektrycznym zamontowanym na tylnej osi, który generuje 408 koni mechanicznych w trybie Launch Control. Według danych producenta ta wersja oferuje zasięg do 414 kilometrów przy pełnym naładowaniu (według standardów NEDC).

> Porsche Taycan Turbo S: launch control, przyspieszenie i prędkość maksymalna

Dla bardziej wymagających przewidziano wersje Taycan RWD z akumulatorem o pojemności 93,4 kWh, czyli takim samym, jaki znajduje się w modelach Turbo i Turbo S. W tym przypadku maksymalny zasięg elektryczny wynosi 489 kilometrów, a maksymalna moc silnika to 476 koni mechanicznych w trybie Launch Control.

Porsche Taycan RWD
Porsche Taycan RWD – wnętrze

Oba wersje zapewniają przyspieszenie do pierwszej setki na poziomie 5,4 sekundy oraz prędkość maksymalną 230 km/h.

Ile kosztuje podstawowa wersja Porsche Taycan RWD?

W Chinach samochód elektryczny z Niemiec został wyceniony na 888 tysięcy juanów, czyli aż 125 420 dolarów, podczas gdy wersja z większą baterią kosztuje 948 500 juanów (133.950 dolarów). To bardzo duża cena biorąc pod uwagę, że mocniejszy Taycan 4S z dwoma silnikami elektrycznymi i lepszymi osiągami kosztuje od 454 000 złotych, a przecież dolar stoi po 3,97 złotych…

Porsche Taycan z napędem na tył jest jednak bardziej praktyczny i oferuje całkowitą pojemność bagażnika 491 litrów (przedni bagażnik został powiększony).

> Nowe 911 Turbo S z silnikiem 3,8 l jest dużo szybsze od 761-konnego elektrycznego Porsche Taycan