Oto najtańsza i najsłabsza wersja Porsche Taycan. Samochód elektryczny niemieckiej marki zadebiutował zgodnie z zapowiedzią – 29 czerwca – i na razie debiutuje na rynku chińskim, ale w przyszłości prawdopodobnie wejdzie również do europejskich salonów.
Podstawowe Porsche Taycan będzie dostępne wyłącznie z napędem na tył RWD oraz z dwoma rozmiarami akumulatorów i odpowiadającymi im poziomami mocy.
Porsche Taycan RWD z akumulatorem o pojemności 79,2 kWh ma dokładnie taki sam akumulator jak oferowany obecnie Taycan 4S. Bateria współpracuje z silnikiem elektrycznym zamontowanym na tylnej osi, który generuje 408 koni mechanicznych w trybie Launch Control. Według danych producenta ta wersja oferuje zasięg do 414 kilometrów przy pełnym naładowaniu (według standardów NEDC).
> Porsche Taycan Turbo S: launch control, przyspieszenie i prędkość maksymalna
Dla bardziej wymagających przewidziano wersje Taycan RWD z akumulatorem o pojemności 93,4 kWh, czyli takim samym, jaki znajduje się w modelach Turbo i Turbo S. W tym przypadku maksymalny zasięg elektryczny wynosi 489 kilometrów, a maksymalna moc silnika to 476 koni mechanicznych w trybie Launch Control.
Oba wersje zapewniają przyspieszenie do pierwszej setki na poziomie 5,4 sekundy oraz prędkość maksymalną 230 km/h.
Ile kosztuje podstawowa wersja Porsche Taycan RWD?
W Chinach samochód elektryczny z Niemiec został wyceniony na 888 tysięcy juanów, czyli aż 125 420 dolarów, podczas gdy wersja z większą baterią kosztuje 948 500 juanów (133.950 dolarów). To bardzo duża cena biorąc pod uwagę, że mocniejszy Taycan 4S z dwoma silnikami elektrycznymi i lepszymi osiągami kosztuje od 454 000 złotych, a przecież dolar stoi po 3,97 złotych…
Porsche Taycan z napędem na tył jest jednak bardziej praktyczny i oferuje całkowitą pojemność bagażnika 491 litrów (przedni bagażnik został powiększony).
> Nowe 911 Turbo S z silnikiem 3,8 l jest dużo szybsze od 761-konnego elektrycznego Porsche Taycan