Marka Nio faktycznie stworzyła dalekobieżny elektryczny samochód. Wcześniej wspominaliśmy na naszych łamach o o wysokich zasięgach modeli ET5 i ET7, które miały przejechać 1000 km bez potrzeby ładowania. Teraz trzy różne testy potwierdziły tę możliwość, każdy w innym kierunku.
- Nio ET7 po faceliftingu zostało oficjalnie zaprezentowane
- Mieliśmy okazję przetestować model sprzed liftingu
- ET7 z baterią 150 kWh przejedzie nawet 1070 km bez ładowania
- ET7 startuje w cenniku od 247 tys. zł brutto
Celem był 1000 km, a wyszło więcej
Trzy praktyczne testy przyniosły wyniki przekraczające 1000 km. Pierwsza ekipa przejechała 1046 km z Szanghaju do Xiamen, druga 1062 km z Pekinu do Hefei. Najdalej udało się dojechać trzeciemu zespołowi z Kunming do Zhanjiangu, który przejechał dokładnie 1070 km, zanim akumulator rozładował się do zera.
Egzemplarz Nio, który przejechał najdłuższy dystans, został obciążony dodatkowymi 200 kg, osiągnął maksymalną wysokość 1875 m n.p.m. oraz prędkość maksymalną 118 km/h. Średnia prędkość z całego przejazdu wyniosła 83,7 km/h. Cała podróż trwała 12 godzin i 48 minut. Średnie zużycie energii wahało się w przedziale 12,7 – 13,3 kWh.
Ponad 1000-kilometrowa podróż samochodem elektrycznym jest możliwa dzięki nowoczesnej baterii o pojemności 150 kWh. W porównaniu do baterii 100 kWh, nowy akumulator jest tylko o 20 kg cięższy i ma te same wymiary.
Z Warszawy do Zagrzebia na jednym ładowaniu
Nawet najmniej wydajna ekipa w testach byłaby w stanie dotrzeć z Polski do Chorwacji przez Czechy, Austrię i Słowenię. Odległość między obiema stolicami wynosi dokładnie 1036 km. To optymistyczna wiadomość zważywszy, że Chorwacja to jeden z ulubionych i najdalszych kierunek wakacyjnych dla Polaków podróżujących własnym samochodem.
Nad długodystansowymi akumulatorami od dłuższego czasu pracują również inżynierowie Mercedesa. Etap ich rozwoju jest tak zaawansowany, że model koncepcyjny EQXX przejedzie nawet ponad 1300 km.
Po rozładowaniu… wymienisz baterię
Istotną zaletą marki Nio jest możliwość wymiany rozładowanej baterii. Choć w Polsce jeszcze takiej stacji nie ma, istnieją plany jej budowy. Obecnie najbliższa znajduje się w Berlinie. Proces wymiany trwa około 5 minut, a klienci już ponad 40 milionów razy skorzystali z tej usługi.
2024 $NIO #NIO #NioET7 w/ 150kWh semi-solid-state battery pack achieves 1070km in real-world range test. 3 #ET7 went on 3 different routes
Kunming-Zhanjiang
-out of power after 1070kmBeijing-Hefei
-out of power after 1062kmShanghai to Xiamen
-out of power after 1046km https://t.co/dgXwbWAzix pic.twitter.com/2y10XbMcgD— Nio (@NioStrats) April 18, 2024
Źródło: Revijahak, motofilm.pl