Tego auta ma się bać Audi, Porsche i Tesla. Polestar 5 obiecuje superszybkie ładowanie

Oznaczenie Polestar od wielu lat towarzyszy tym usportowionym wariantom modeli marki Volvo. W 2017 roku zdecydowano się na utworzenie oddzielnej marki pod tą nazwą, która miała zająć się produkcją aut elektrycznych.

Do oferty firmy należącej do chińskiego giganta Geely dołączy wkrótce nowy model. Polestar 5 to bezemisyjny sedan, którym Szwedzi chcą konkurować z Porsche Taycanem Turbo S, Audi RS e-tronem GT czy Teslą Model S Plaid.

Polestar 5 jest pozbawiony tylnej szyby

Wygląd tego samochodu nie jest dla mnie żadnym zaskoczeniem. Rysunki patentowe prezentowałem tutaj już w czerwcu 2022 roku. Od razu dało się zauważyć brak dość istotnego elementu.

Tylna część nadwozia pozbawiona została szyby. Producent najwidoczniej uznał, że nie jest ona konieczna i widok do tyłu realizowany jest poprzez kamerę.

Polestar 5
Klapa bagażnika zachodzi bardzo wysoko i łączy się ze szklanym dachem

Na zdjęciach możesz zobaczyć szwedzkiego elektryka w wersji produkcyjnej. Polestar 5 ma jednak trafić na rynek dopiero w 2025 roku. Szkoda, że musimy tak długo na niego czekać.

Pozostaje jednak nadzieja, że do tej pory Polestar oficjalnie zawita na polskiej ziemi. Plany dotyczące otwarcia oficjalnej dystrybucji poznaliśmy już w 2022 roku.

Polestar 5
Z przodu charakterystyczna dla Polestara sygnatura świetlna

Wysoka moc i obietnice bardzo szybkiego ładowania

Nowy elektryczny sedan oferuje naprawdę imponujące parametry. Dwa silniki w architekturze 800V zapewniają moc 884 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 900 niutonometrów.

Aktualnie jest to więcej niż w Audi (646 KM) czy Porsche (761 KM), ale wiadomo, że ekipa ze Stuttgartu-Zuffenhausen już pracuje nad jeszcze mocniejszym Taycanem. Najprawdopodobniej noszącym nazwę Turbo GT.

Na informacje dotyczące osiągów jest jeszcze jednak za wcześnie. Producent nadal rozwija układ napędowy, a przede wszystkim zestaw baterii zamontowany w podłodze.

Akumulatory StoreDot
Te baterie mają zrewolucjonizować elektromobilność

Inżynierowie zapewniają, że klient otrzyma możliwość bardzo szybkiego ładowania akumulatora. Wspólnie z marką StoreDot opracowywane są baterie XFC, które pozwolą na wykorzystanie stacji o naprawdę wysokiej mocy.

Polestar ma nadzieję, że już po 5 minutach ładowania uda się zwiększyć zasięg auta o 160 kilometrów. Co ciekawe, nie jest to ostatnie słowo Szwedów.

Na 2028 rok planowany jest debiut baterii wytrzymujących jeszcze szybsze ładowanie i prąd pozwalający przejechać dodatkowe 160 kilometrów pobierzemy w 3 minuty. W 2032 roku natomiast mają się pojawić akumulatory, w których to samo zajmie tylko 2 minuty. To już prawie tak szybko jak tankowanie auta spalinowego.

„Pionierskie, niezwykle szybko ładujące się akumulatory StoreDot w połączeniu z naszym nadchodzącym, najnowocześniejszym elektrycznym układem napędowym mogą zrewolucjonizować wrażenia z posiadania pojazdów elektrycznych dzięki możliwości ładowania w ciągu kilku minut” – podkreśla CEO marki Polestar Thomas Ingenlath

Szwedzka firma ma zamiar otworzyć w 2025 roku nową fabrykę w Korei Południowej. Najprawdopodobniej właśnie stamtąd będzie wyjeżdżał Polestar 5 na rynki całego świata.

Źródło: Polestar