Pierwszy w pełni elektryczny model Porsche jest z nami na rynku już od 2019 roku. Obecnie w ofercie możemy znaleźć ten samochód w aż 14 wariantach, które różnią się od siebie rodzajem nadwozia i napędem.
Niedługo powinniśmy być świadkami premiery odświeżonego Porsche Taycana. Będzie to też okazja dla producenta, aby dorzucić do oferty jeszcze jeden, piekielnie szybki wariant.
Aktualnie najszybszym Taycanem jest wersja Turbo S. Wiele osób krytykowało go za nazwę, no bo jakim cudem samochód elektryczny można oznaczyć słowem „turbo”.
Pomijając głosy maruderów, Porsche Taycan Turbo S zapewnia wręcz kosmiczne osiągi. Podczas jazdy oferuje on moc 626 koni mechanicznych oraz oczywiście napęd na wszystkie koła.
Jeśli jednak zdecydujemy się na skorzystanie z funkcji procedury startu, samochód ten przyspieszy od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy. Przynajmniej takie są oficjalne deklaracje, ale z doświadczenia wiemy, że da się uzyskać jeszcze lepszy wynik.
Podczas Launch Control moc Taycana Turbo S rośnie na chwilę aż do 761 koni mechanicznych. Mamy wtedy również do dyspozycji aż 1050 niutonometrów momentu obrotowego.
Niemcy chcą pokonać Amerykanów
Od pewnego czasu w sieci pojawiają się zdjęcia zamaskowanego egzemplarza po liftingu, na którego tylnej klapie pojawił się dość duży spojler. Najprawdopodobniej mamy tu do czynienia z wersją Turbo GT.
Według doniesień, samochód ten ma oferować moc nawet 1000 koni mechanicznych. Wszystko po to, aby utrzeć nosa Tesli i stworzyć jeszcze szybszego elektryka niż Model S Plaid.
Teraz możemy zobaczyć nagrania z testów na torze Nurburgring. Niemcy szykują się podobno do próby wykonania naprawdę szybkiego okrążenia, co ewidentnie widać na filmie.
Nowe wydanie Porsche Taycana połyka kolejne zakręty i przyspiesza na prostych w zastraszającym tempie. Trzymamy kciuki, aby udało się pokonać amerykańskie auto.
W sieci pojawiają się plotki od osób, które obserwowały próby Porsche na żywo. Według nich, Taycan miał uzyskać czas okrążenia pomiędzy Rimacem Nevera (7:05 min) a Teslą Model S Plaid (7:25 min).
Pozostaje nam poczekać na oficjalną premierę nowego Taycana i ogłoszenie wyniku z Nurburgringu. Jesteśmy niemal pewni, że Niemcy nie odpuszczą dopóki nie pokonają Tesli.
> Rimac Nevera najszybszym elektrykiem na Ringu. “Dużo słabsze spalinówki i tak go niszczą” (wideo)
Polski cennik Porsche Taycana startuje od kwoty 448 000 złotych za bazową wersję. Najszybszy Taycan Turbo S to już wydatek co najmniej 854 000 złotych.