Jego Focus ST ma napęd na cztery koła z Volvo. Zacięcie walczy z 526-konnym Golfem R (wideo)

Hot Hatche to jedne z tych samochodów, które przynoszą największą frajdę z jazdy w stosunku do wydatku koniecznego do przeznaczenia na jego zakup. W większości przypadków schemat jest taki sam.

Mowa więc o kompaktowym nadwoziu, silniku umieszczonym z przodu i napędzie na przednie koła. Zdarzają się jednak pewne odstępstwa od tych reguł.

Różni je 80 KM i 80 tysięcy złotych. Audi RS3 i Volkswagen Golf R są piekielnie szybkie (wideo)

Jedną z nich jest Volkswagen Golf R, właśnie taki wariant zbudowany na siódmej generacji Golfa zobaczysz na załączonym nagraniu wideo. Tam już w serii mamy napęd na cztery koła, co zapewnia świetną trakcję.

Seryjnie 2.0 litrowa jednostka R4 generuje 300 koni mechanicznych, tutaj jednak właściciel co nieco pozmieniał. Efektem modyfikacji jest wzrost mocy do 526 koni mechanicznych.

Jego rywalem jest posiadacz Forda Focusa ST drugiej generacji. Tutaj po wyjechaniu z salonu na przednią oś trafiało 226 koni mechanicznych produkowanych przez 2.5 litrową jednostkę R5 turbo.

Oprócz podniesienia mocy do 530 koni mechanicznych, właściciel Forda zdecydował się dorzucić tutaj napęd na tylne koła. Co ciekawe, dokonał tego dzięki komponentom z Volvo V50.

Ford Focus i Opel Astra w bezpośredniej walce. Wyciągnęli z ich silników ponad 500 KM (wideo)

Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz kilka bezpośrednich pojedynków obu tych samochodów. Moc i rodzaj napędu są podobne, jedną z głównych różnic między nimi jest skrzynia biegów. Volkswagen korzysta z automatu DSG, w Fordzie mamy 6-biegowy manual.