Oto nowy Ford Focus (2022) po liftingu. Miękka hybryda, skrzynia 7-DCT, większy ekran (wideo)

Po trzech latach od wprowadzenia przez Forda na rynek czwartej generacji Focusa przyszła pora na jego facelifting. Teraz reprezentant segmentu C jest jeszcze bardziej atrakcyjny.

Na zewnątrz zauważysz przede wszystkim zupełnie nowe reflektory, które teraz w każdym Focusie w standardzie są LEDowe i posiadają zintegrowane światła przeciwmgielne. Bardziej spostrzegawcze osoby zauważą, że znaczek Forda przeniesiono z górnej części zderzaka na środek grilla.

2022 Ford Focus ST
2022 Ford Focus ST wnętrze

Ford Fiesta (2022) po faceliftingu oficjalnie. Otworzysz ją i uruchomisz smartfonem (wideo)

Wewnątrz dominuje, największy w tym segmencie, 13,2-calowy ekran dotykowy. Obsłużysz na nim wszystkie funkcje samochodu za pomocą nowego systemu SYNC 4. To, co niekoniecznie może się spodobać, to rezygnacja z fizycznych przycisków sterujących klimatyzacją.

Pod maską możesz teraz znaleźć 1.0 litrową jednostkę turbodoładowaną z układem 48-woltowej, miękkiej hybrydy w wariancie 125 i 155 koni mechanicznych. Nowością jest też opcjonalna 7-stopniowa przekładnia automatyczna DCT. Ponadto, jednostka ta dostępna będzie bez elektryfikacji, z manualną skrzynią. Wtedy do wyboru otrzymasz moc 100 lub 125 koni mechanicznych.

2022 Ford Focus
2022 Ford Focus przód
2022 Ford Focus ST
2022 Ford Focus ST tył

Jest też coś dla wielbicieli silników wysokoprężnych. Jednostka 1.5 EcoBlue dostępna będzie w dwóch wariantach mocy: 95 i 120 koni mechanicznych. Standardowo zespolona jest ona z manualem, natomiast opcjonalnie, w tej mocniejszej wersji, możesz zamówić 8-biegowy automat.

Ford nie zapomniał też o największych miłośnikach sportowej jazdy. W ofercie nie zabraknie Focusa ST, pod którego maską znajdziesz 2.3 litrową benzynę o mocy 280 koni mechanicznych i momencie obrotowym 470 niutonometrów. Możesz go zamówić zarówno w nadwoziu hatchback jak i kombi.

2022 Ford Focus ST
2022 Ford Focus ST ekran infotainment

W standardzie sprzedawany on będzie z 6-biegowym manualem, ale możesz się skusić na 7-biegową skrzynię automatyczną z łopatkami przy kierownicy.

Ford Focus będzie również dostępny w wersji Active X. To kombi z nieco większym prześwitem i dodatkowymi plastikowymi osłonami na nadkolach. Producent chwali się też zwiększoną praktycznością 653-litrowego bagażnika, który od teraz będzie łatwiejszy w utrzymaniu czystości.

2022 Ford Focus Kombi Active X
2022 Ford Focus Kombi Active X przód
2022 Ford Focus Kombi Active X
2022 Ford Focus Kombi Active X tył

Oto zupełnie nowy Ford Tourneo Connect (2022). Pierwszy owoc współpracy z VW (wideo)

Niestety, nie znamy jeszcze cen nowego Forda Focusa, ani planowanej daty wprowadzenia go do oferty. Nie powinno jednak zająć długo zanim wszystkiego się dowiemy.