Nowa Fabia (2021)? Skoda jest zachwycona tym co zrobiła, to ma być hit sprzedaży (wideo)

Segment C został przez grupę Volkswagena odnowiony po całości, od Skody Octavii (tak, to jest segment C) po Audi A3 z belką skrętną z tyłu. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w segmencie B. Nowe Polo oraz Ibiza zadebiutowały w 2017 roku, a najnowze Audi A1 jest sprzedawane od 2018 roku. Tymczasem Skoda Fabia pozostała najstarsza z towarzystwa z debiutem w 2014 roku.

Czesi zdają sobie sprawę, że od premiery ostatniej generacji Fabii minęło 7 lat, dlatego wiosną 2021 roku zaprezentują zupełnie nową Fabię. Nowy model ma być dobry jak nigdy dotąd.

> Nowa Skoda Kodiaq po liftingu (2021): czeski SUV przyłapany na autostradzie, model RS może być PHEV

Skoda chwali się, że Fabia (2021) będzie zdecydowanie bardziej przestronna. I choć potwierdzono już, że Fabia Kombi pozostanie w ofercie, pojemność bagażnika hatchbacka wzrośnie o 50 litrów do całkowitej przestrzeni bagażowej wynoszącej aż 380 litrów. Nowa Fabia otrzyma również szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa oraz systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy, a to oznacza, że będzie najbezpieczniejszą generacją w historii. Wcześniej potwierdzono, że Fabia (2021) powstanie na tej samej płycie podłogowej co Audi (MQB A0).

Jeśli chodzi o silniki, pod maskę nowej Fabii trafią wyłącznie trzycylindrowe oraz czterocylindrowe silniki benzynowe z technologią łagodnej hybrydy. Za sprawne przekazywanie napędu ma odpowiadać 7-stopniowa skrzynia biegów. W ofercie Skody zabraknie propozycji wysokoprężnej.

Szef Skody, Thomas Shafer, jest przekonany o przyszłym sukcesie nowej Fabii. W jednym z ostatnich wywiadów nie ukrywał, że „nowa Fabia będzie doskonałym modelem, które spełni wysokie wymagania klientów”.