Audi E-Tron GT RS dostanie trzy silniki elektryczne o mocy około 700 KM, ale będzie słabsze od Porsche Taycan Turbo S

W marcu 2018 roku Audi po raz pierwszy zaprezentowało koncepcyjny model E-Tron GT. Do światowej premiery produkcyjnej wersji E-Tron GT dzielą nas miesiące, a być może nawet tygodnie. Co wiemy o nowym elektrycznym modelu Audi? Według najnowszych doniesień z wiarygodnych brytyjskich źródeł, w sprzedaży dostępny będzie wariant RS o bardzo wysokiej mocy pochodzącej z trzech silników elektrycznych.

Trzy silniki elektryczne to więcej niż dwa silniki zastosowane w Porsche Taycan Turbo S. Nie oznacza to jednak, że Audi będzie mocniejsze. E-Tron GT w najmocniejszej wersji RS będzie generowało około 700 koni mechanicznych, aby stać się modelem szybszym od R8 V10 Performance, ale słabszym od Taycana Turbo S, które dysponuje mocą nawet 761 koni mechanicznych. Warto jednak dodać, że Taycan Turbo S pełną moc rozwija dzięki systemowi overboost – w normalnym trybie elektryczny model ze Stuttgartu generuje „tylko” 625 koni mechanicznych. Tajemnicą pozostaje, czy Audi E-Tron GT RS będzie dysponowało podobnym systemem i czy moc maksymalna 700 koni mechanicznych będzie mocą chwilową czy ciągle dostępną.

> Audi E-Tron S i E-Tron S Sportback oficjalnie: trzy silniki elektryczne i ponad 500 KM

Pewne jest, że dwa silniki elektryczne będą napędzały tylną oś, a trzeci silnik zajmie się napędem przednich kół, tworząc w ten sposób w pełni elektryczny system Quattro. Topowy model Audi E-Tron GT RS ma korzystać z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 95 kWh, co powinno wystarczyć na przejechanie około 400 kilometrów. Model RS będzie najdroższym z gamy, ale na pewno wciąż tańszym od Porsche Taycana Turbo S, które na polskim rynku zostało wycenione na przynajmniej 794 tysięcy złotych.

> Elektryczne Audi E-Tron GT 2021 (BEV) z technologią Porsche Taycan w fazie testów

Warto przypomnieć, że choć Audi E-Tron GT będzie pierwszym samochodem elektrycznym opracowanym przez zespół Audi Sport, niemiecka marka już kilka lat temu oferowała model R8 E-Tron, który okazał się kompletną klapą sprzedażową z liczbą mniej niż 100 sprzedanych egzemplarzy (każdy warty milion euro).