Elektryczne Audi E-Tron GT 2021 (BEV) z technologią Porsche Taycan w fazie testów

W pełni elektryczny sportowy sedan Audi E-Tron GT jest w fazie zaawansowanych testów, co potwierdzają ostatnie zdjęcia szpiegowskie amerykańskiego serwisu Carscoops.com. Pojazd w formie koncepcyjnej po raz pierwszy poznaliśmy w 2018 roku podczas Auto Show w Los Angeles. Wydaje się, że wersja produkcyjna przejmie wiele rozwiązań z konceptu, choć już na pierwszy rzut oka widać klamki drzwi, których w koncepcie nie ma.

Nie jest tajemnicą, że E-Tron GT zostanie oparty na tej samej platformie co Porsche Taycan (pierwszy w pełni elektryczny samochód marki Porsche). Niezmieniona pozostanie też pojemność baterii. Podczas prezentacji konceptu producent z Ingolstadt wspominał o 590 koniach mechanicznych, ale w rzeczywistości auto ma być dostępne również w słabszej wersji.

> Porsche Taycan Cross Turismo, czyli „elektryczna Panamera Kombi”

Audi E-Tron GT – zasięg elektryczny i osiągi

Prawie 600 koni mechanicznych spokojnie wystarczy, aby przyspieszać do pierwszej setki w czasie 3,5 sekundy. 200 km/h zobaczymy na liczniku po 12 sekundach (dla porównania, nowe 911 Turbo S 2020 przyspiesza do 200 km/h w czasie 8,9 sekundy). Prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 240 km/h.

Co do zasięgu, E-Tron GT Concept był w stanie pokonać około 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Tej samej wartości należy spodziewać się w modelu produkcyjnym.

Nowe elektryczne Audi E-Tron GT zadebiutuje prawdopodobnie pod koniec 2020 roku lub na początku 2021 roku.