Lekka Toyota Supra 2.0 vs. 2,3-tonowe Audi RS Q8: pojedynek kompletnych przeciwieństw

Audi RS Q8 i najnowsza generacja Toyoty Supry to dwa zupełnie inne samochody. Niemiecki pocisk waży dokładnie 2315 kilogramów i jest napędzane przez silnik 4.0 V8 biturbo o mocy 600 koni mechanicznych oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje wyłącznie z jedną skrzynią biegów – jest to 8-stopniowa przekładnia automatyczna Tiptronic z napędem przenoszonym na wszystkie koła przy stosunku 40% na przód i 60% na tył.

Audi RS Q8 rozpędza się do pierwszej setki w czasie 3,8 sekundy (nieoficjalnie nawet 3,6 sekundy), natomiast do dwustu w 13,7 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, ale z opcjonalnym pakietem Dynamic wzrasta do 280 km/h lub nawet 305 km/h z pakietem Dynamic plus.

> Czy Audi RS Q8 jest w stanie pokonać supersportowe R8 V10? Oba mają identyczną moc 600 koni mechanicznych

Z drugiej strony mamy Suprę, ale nie w najmocniejszej wersji. Egzemplarz na wideo to model wyposażony w silnik 2.0 l o mocy 258 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor współpracuje z 8-biegową przekładnią ZF, która umożliwia rozpędzenie się do pierwszej setki w 5,3 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h.

> Ile kosztuje nowa Toyota GR Supra ze słabszym silnikiem 2.0 258 KM? (polski cennik)

Ze względu na mniejszą masę silnik Supry został umieszczony bliżej środka pojazdu, co pomaga zachować idealny rozkład masy 50:50.

Toyota Supra 2.0 waży o 100 kilogramów mniej niż Supra 3.0 (ta pierwsza waży 1442 kilogramów, a druga 1542 kilogramów). Słabsza Supra ma też mniejsze tarcze, 4 głośniki zamiast 10, fotele regulowane ręcznie zamiast elektrycznie… Nie ma nawet aktywnego zwieszenia.

> Toyota Supra GRMN dostanie silnik (S58) z nowego BMW M3 o mocy 510 KM? To prawie pewne

Czy odchudzona Supra może mierzyć się w wyścigu drag race z prawie o tonę cięższym ale i ponad dwa razy mocniejszym Audi RS Q8? Odpowiedź na wideo poniżej.