Audi RS Q8 jest szybsze, niż podaje producent: 300 km/h bez problemu, a pierwsza setka w 3,63 sekundy

Pod koniec zeszłego roku Audi chwaliło się, że RS Q8 jest najszybszym SUV-em na torze Nurburgring. Król SUV-ów pokonał „zielone piekło” w czasie 7 minut, 42 sekund i 253 setnych, czyli szybciej o prawie 10 sekund w porównaniu do znacznie mniejszej Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio (7:51,7).

Audi RS Q8 rzeczywiście jest bardzo szybkim SUV-em, co potwierdzają dane techniczne. Silnik biturbo o pojemności 4.0 l generuje 600 koni mechanicznych i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. I choć prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, ściągnięcie blokady (pakiet RS Dynamic Plus) powoduje przesunięcie blokady do 305 km/h.

> Lumma CLR 8 RS, czyli Audi RS Q8 po tuningu Lumma Design: zmiany za prawie 170 tysięcy złotych

Silnik współpracuje wyłącznie z 8-stopniową przekładnią automatyczną Tiptronic, która przekazuje moc na wszystkie koła (40% mocy na przednie i 60% na tylne). W razie potrzeby układ napędu na cztery koła może wysyłać nawet do 70% mocy na przednią oś i aż do 85% mocy na tylną oś. Audi RS Q8 pierwszą setkę osiąga w czasie 3,63 sekundy (dane fabryczne podają 3,8 sekundy). Nadwozie stoi na 23-calowych kołach z oponami 295.35, które skrywają potężne zaciski hamulcowe.

> Audi RS Q8 po tuningu Wheelsandmore: 24-calowe koła i 1010 koni mechanicznych

Ile kosztuje Audi RS Q8? Najmocniejsza wersja Q8 została wyceniona na przynajmniej 643 550 złotych. Wystarczy jednak dobrać kilka dodatków, np. pakiet stylistyczny RS z akcentami w kolorze czerwonym za 10 710 złotych, pakiet stylistyczny z diamentowymi srebrnymi siedzeniami i akcentami w kolorze niebieskim Ocean za 64 640 złotych czy pakiet RS Dynamic Plus za 42 300 złotych, aby cena niebezpiecznie zbliżyła się w okolice miliona złotych.