Audi RS Q8 w standardowym, fabrycznym wydaniu chowa pod maską silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem i technologią mild hybrid o pojemności 4.0 l i mocy 600 koni mechanicznych i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Raczej nikogo nie trzeba przekonywać, że jest to piekielnie mocny samochód.
Gdyby jednak znalazła się osoba, dla której 600 koni mechanicznych to ciut za mało, niemiecka firma tuningowa Wheelsandmore przygotowała program tuningowy składający się z kilku poziomów. Ceny za modyfikacje startują od niecałych 10 tysięcy złotych w przeliczeniu na złotówki.
Cennik rozpoczyna się dokładnie od sumy 2.100 euro, za które właściciel RS Q8 może zwiększyć moc swojego egzemplarza do 710 koni mechanicznych i 920 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Modyfikacje w przypadku pakietu Stage 1 dotyczą wyłącznie jednostki sterującej pracą silnika ECU.
> Audi RS Q8 o mocy 900 KM od Manhart (RQ 900)
Pakiet Stage 2 kosztuje już 7.688 euro i zwiększa moc do 725 koni mechanicznych i 930 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W tym przypadku tuner wymienił układ wydechowy na ten od firmy Capristo. Dalej mamy pakiet Stage 3 za 12.521 euro (786 koni mechanicznych i 1060 Nm), pakiet Stage 4 za 33.529 euro (965 koni mechanicznych i 1250 Nm) i wreszcie pakiet Stage 5 za 41.933 euro, który zwiększa moc silnika o pojemności 4.0 l do 1010 koni mechanicznych i 1250 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Ile kosztuje podstawowa wersja nowego Audi RS Q8? Zainteresowany sportowym SUVem z Ingolstadt musi wyłożyć w polskim salonie przynajmniej 643.550 złotych.
Firma tuningowa Wheelsandmore nie pochwaliła się czasem potrzebnym do uzyskania pierwszej setki czy prędkością maksymalną modelu po tuningu Stage 5, ale już fabryczny model RS Q8 osiąga 100 km/h w czasie 3,8 sekundy. Możemy sobie tylko wyobrażać, o ile szybszy musi być ten sam samochód mocniejszy o 410 koni mechanicznych.
> Audi SQ8 po tuningu ABT Sportsline – ponad 500 KM i pierwsza setka w czasie 4,6 sekundy
Modyfikacje silnika nie są jedynymi, których podjął się Wheelsandmore. Inżynierowie niemieckiej firmy proponują również zmodyfikowane zawieszenie KW, wydajniejsze hamulce (brak danych na temat rozmiarów tarcz) oraz komplet 24-calowych felg aluminiowych G-Logic.