Od miesięcy słyszymy, jak bardzo nowa generacja Focusa RS jest zagrożona z powodu problemów związanych z restrykcyjnymi normami emisji spalin i wysokimi kosztami prac rozwojowych. Nowe przepisy oznaczają dla wielu producentów całkowitą rezygnację z mocnego silnika benzynowego na rzecz modelu hybrydowego lub hybrydowego typu plug-in. Tak na przykład zrobiła Skoda, która za kilka tygodni wprowadzi do oferty Octavię RS w wersji plug-in hybrid.
Znany magazyn DriveTribe powołując się na wiarygodne źródła właściwie już informuje, że nowa generacja Focusa RS została anulowana. Ford nie będzie w stanie zaproponować nowego modelu, który musiałby zostać dostosowany pod rygorystyczne normy emisji spalin. Byłoby to możliwe tylko wtedy, gdyby Ford zainwestował ogromne pieniądze w rozwój nowej generacji. Tymczasem francuski magazyn L’argus twierdzi, że koszty opracowania lub dostosowania układu napędowego do najnowszych standardów są po prostu nieopłacalne.
Zobacz również
Kosztuje 111 400 zł i można się w niej przespać. Uterenowiona japońska hybryda spala tylko 3,6 litra
Nie jest chiński, a kosztuje tylko o 7 tys. zł więcej od Dacii Sandero. Nadrabia ekspresem do kawy i lepszymi osiągami
Jeden ma 280 KM i trzy silniki, drugi 147 KM i AWD. Choć cena jest taka sama, wybór wcale nie jest oczywistyWarto dodać, że jeszcze pod koniec 2019 roku mówiło się, że następna generacja Focusa RS będzie hybrydą o mocy ponad 400 koni mechanicznych. Niezależni graficy motoryzacyjny przygotowali nawet rendering prezentujący możliwy wygląd nowego Focusa RS.

> Volkswagen Touareg R jest hybrydą typu plug-in
Ford nie wydał oficjalnego oświadczenia w sprawie wycofania z oferty Focusa RS. Te zostanie podane do publicznej wiadomości najprawdopodobniej przed samym końcem produkcji obecnej generacji.

Źródło: DriveTribe, L’argus



