Nowy Ford Focus RS będzie miał ponad 400 KM i zadebiutuje w 2021 roku

Nowy Focus ST o mocy 280 KM jest szybszy niż kiedykolwiek wcześniej, ale fani sportowego kompaktowego modelu ciągle szukają w katalogach bardziej ekstremalnej odmiany RS.

Obecnego Focusa RS napędza turbodoładowany silnik 2.3 l Ecoboost, który osiąga 350 KM (4×4) i pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w 4,7 sekundy (v-max 265 km/h). Model czwartej generacji będzie hybrydą z napędem na cztery koła; 2,3 l silnik benzynowy zajmie się napędzaniem przednich kół, natomiast jednostka elektryczna dostarczy moc tylnej osi. Taka konfiguracja pozwoli uniknąć drogiej koncepcji klasycznego napędu 4×4 z centralnym mechanizmem różnicowym, ale też dostosować samochód do coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin.

Zastosowanie silnika elektrycznego pozwoli również na uzyskanie bardzo wysokiego momentu obrotowego od „zera” – mówi się nieoficjalnie nawet o 340 Nm generowanych tylko przez jednostkę elektryczną. Czas potrzebny na uzyskanie pierwszej setki spadnie nawet do 4,3 sekundy, natomiast silnik elektryczny będzie pracował w warunkach, gdy będziemy potrzebowali przyczepności lub dodatkowego impulsu napędowego. Nowa konstrukcja zapewniająca ponad 400 KM z napędem na wszystkie cztery koła nosi fachową nazwę eTwinster-System.

Moc ponad 400 KM sprawi, że Focus RS stanie się niebezpiecznym konkurentem dla Mercedesa-AMG A45S.

Nowy Ford Focus RS zadebiutuje najprawdopodobniej w marcu 2021 roku podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Załączona ilustracja pokazuje, jak może wyglądać zupełnie nowy Focus RS.

Ford Focus RS 2021 wizualizacja

Rendering: X-Tomi Design