W AMG drżą przed 3 lipca. „Bat” na G63 pójdzie bokiem i pokona skały Moabu, ma V8 i 635 KM

Land Rover Defender Octa zostanie oficjalnie zaprezentowany 3 lipca 2024 roku. To wydarzenie nabiera szczególnego znaczenia dla Mercedesa-AMG, który staje przed nieformalnym wyzwaniem ze strony Land Rovera. Defender Octa ma przewyższyć G63 zarówno pod względem szybkości, jak i zdolności terenowych. Producent stale buduje napięcie, regularnie udostępniając w sieci nowe materiały – tym razem film dokumentujący trzyletni proces testowy.

  • Land Rover Defender Octa zadebiutuje 3 lipca 2024 roku. Zamówienia już można składać
  • W pierwszym roku produkcji zaplanowano „limitowaną liczbę egzemplarzy”, ale Defender Octa był jeszcze bardziej wyjątkowy
  • Groźnego rywala G63 testowano nie tylko w terenie, ale również na torach wyścigowych
  • Defender Octa będzie dysponować mocą 635 KM. Nasze przypuszczenie, że czas przyspieszenia do pierwszej setki wyniesie 4,3 sekundy, wydaje się być sensowne

„50 KM więcej daje ogromną przewagę Defenderowi. Jestem przekonany, że cały oddział Mercedesa-AMG z niepokojem oczekuje premiery, która nadejdzie już za kilka tygodni. Jest wielka szansa na początek bardzo interesującej rywalizacji między dwoma producentami” – Sebastian Rydzewski, dziennikarz TVN Turbo

Potężny silnik 4.4 V8 i ultranowoczesne zawieszenie

Inżynierowie Land Rovera doskonale zdają sobie sprawę z potęgi, jaką reprezentuje G63. W odpowiedzi opracowali silnik o mocy aż o 50 koni mocniejszy niż ten zastosowany w modelu Gelenda AMG. 4.4-litrowy silnik V8 z łagodną hybrydą ma generować aż 635 KM i oszałamiający moment obrotowy wynoszący 750 Nm.

To może być trzecia porażka Mercedesa w krótkim czasie. Zasięg 320 km w G580 (nie EQG) mówi sam za siebie

Ta ogromna moc pozwala nawet na… driftowanie. W sieci pojawiło się wiele filmów prezentujących Defendera Octę podczas dynamicznej jazdy bokiem. Jednocześnie, mimo sportowych możliwości, Defender Octa ma być zdolny do pokonywania najtrudniejszych terenów, umożliwiając brodzenie i wspinaczkę po skalistych terenach.

W tym celu zastosowano specjalne zawieszenie 6D Dynamics. Podczas przyspieszania i jazdy po torach wyścigowych zapewni ono maksymalną sztywność, jednak w terenie pozwali na bezszkodowe poruszanie się, umożliwiając nawet… skoki, podobnie jak w przypadku Forda Ranger Raptor.

Wszelkie szczegóły techniczne, w tym właściwości terenowe, są obecnie objęte tajemnicą. Aktualnie najmocniejszym modelem w gamie Land Rovera jest Range Rover SV o mocy 615 KM, osiągający przyspieszenie do pierwszej setki w 4,5 sekundy. Zakładam, że wzrost mocy do 635 KM miałby „urwać” 0,2 sekundy, Defender Octa mógłby osiągnąć przyspieszenie do setki w 4,3 sekundy, aby na papierze być szybszym od G63 (4,4 sekundy). Jednakże, wszystkie te dane pozostają na razie w sferze spekulacji, a ostateczne parametry zostaną ujawnione dopiero podczas premiery.

Tylko w ten sposób można zmobilizować AMG

Ostatnio Mercedes był poddawany krytyce z każdej strony. Premiera elektrycznej Klasy G dodatkowo zirytowała fanów marki, ponieważ mimo nieprawdopodobnych osiągów dzięki czterem silnikom o łącznej mocy 587 KM i 1164 Nm, realny zasięg przy prędkości 120 km/h wynosi maksymalnie 300 kilometrów.

Najszybsza spalinowa limuzyna świata w moich rękach. 800 koni nie daje szans Audi i BMW

Premiera Defendera Octy może zainspirować Affalterbach do przygotowania jeszcze potężniejszej wersji G63, która odzyska koronę. Być może pojawi się G63 E-Performance? Nawet jeśli Mercedes zdecyduje się na hybrydowy wariant typu plug-in oparty na mocnym silniku V8, to ma to sens. Zwłaszcza że modele takie jak GT63 E Performance czy S63 generują już ponad 800 KM, znacznie wyprzedzając konkurencję w postaci Audi czy BMW.

Zamówienie można złożyć przed premierą

Land Rover zachęca wszystkich zainteresowanych do składania zamówień na Defendera Octę przed premierą zaplanowaną na 3 lipca. Specjalne prezentacje samochodu odbędą się na całym świecie, a zapisu można dokonać poprzez stronę internetową Land Rovera. Aby uzyskać więcej szczegółów na ten temat, zaleca się kontakt z lokalnym dilerem Land Rovera. W Warszawie możliwe jest to na przykład przy ulicy Łopuszańskiej 38B w serwisie Inchcape.

Źródło: Land Rover, motofilm.pl