Cupra Formentor (2024) po liftingu. Hitowy SUV przyciągnie jeszcze więcej klientów

Jeden z najchętniej kupowanych SUV-ów na rynku doczekał się odświeżenia. Pierwszy, zupełnie ekskluzywny model marki Cupra, czyli Formentor, zadebiutował w marcu 2020 roku, a pierwsze egzemplarze pojawiły się u klientów kilka miesięcy później – jesienią. Nie da się ukryć, że model ten przyciągnął naprawdę wielu zainteresowanych do hiszpańskiej marki. Teraz przyszła pora na odmłodzenie tego popularnego SUV-a segmentu C. Oto Cupra Formentor po liftingu.

  • Cupra Formentor z nową stylistyką robi jeszcze większe wrażenie
  • Pod maskę trafiła wydajniejsza hybryda PHEV i mocniejszy silnik benzynowy
  • Na pokładzie znajdziesz asystenta głosowego korzystającego ze sztucznej inteligencji

Hiszpanie mieli ciężki orzech do zgryzienia przygotowując odmłodzoną wersję tego modelu. Cupra Formentor cieszy się ogromną popularnością i producent nie mógł sobie pozwolić na to, żeby w jakikolwiek sposób zepsuć auto.

Moim zdaniem nowa stylistyka może się spodobać i samochód nadal będzie bardzo chętnie kupowany na polskim rynku. Formentor nie stracił swojego charakteru i nadal jest „zadziornym” kompaktowym SUV-em ze sportowym zacięciem.

2024 Cupra Formentor
2024 Cupra Formentor

29 kwietnia to ważna data dla hiszpańskiej marki, która oddzieliła się spod skrzydeł SEAT-a w 2018 roku. Oprócz Formentora po liftingu zobaczyliśmy również odmłodzonego Leona, o którym więcej przeczytasz w tym miejscu.

Cupra Formentor po liftingu

Nie ma możliwości, żebyś już na pierwszy rzut oka nie odróżnił nowej wersji Formentora od starszej. Zmiany są mocno widoczne i zaszły zarówno na zewnątrz jak i w kabinie.

2024 Cupra Formentor
2024 Cupra Formentor
2024 Cupra Formentor
2024 Cupra Formentor

Z przodu wita nas zupełnie nowy zderzak, który być może pewnym osobom skojarzy się z „zębami wampira”. Są też reflektory LED z trzema punktami świetlnymi w kształcie trójkąta. To bardzo charakterystyczny element nowego języka stylistycznego, zapoczątkowanego przez Cuprę Tavascan.

Tylna część nadwozia wygląda jeszcze bardziej efektownie, gdyż pojawiła się tam nowa wersja pasa świetlnego. Oprócz trójwymiarowej grafiki jest tu również podświetlane logo producenta na środku. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie każdemu się to spodoba, ale moim zdaniem wygląda to bardzo atrakcyjnie.

2024 Cupra Formentor
2024 Cupra Formentor

W kabinie wykorzystano więcej ekologicznych materiałów, a w oczy rzuca się nieco większy ekran systemu multimedialnego. Podobnie jak we wszystkich nowościach prezentowanych niedawno przez grupę VAG, kierowca może teraz skorzystać z nowego asystenta głosowego, który współpracuje ze sztuczną inteligencją ChatGPT.

Formentor został wyposażony w jeszcze większą liczbę asystentów. Mamy tu bardziej rozbudowane funkcje sterowania z aplikacji mobilnej czy system chroniący nas przed niebezpieczeństwami podczas opuszczania auta. Lista wyposażenia opcjonalnego obejmuje teraz również nowy system audio przygotowany we współpracy z marką Sennheiser.

Wydajniejsze hybrydy, więcej mocy

Kluczem do sukcesu Cupry Formentora jest szeroka gama jednostek napędowych, które dostępne były do tej pory w ofercie. W wersji po liftingu jest jeszcze ciekawiej.

W ofercie znajdziesz dwa warianty silnika benzynowego o pojemności 1.5 litra. Pierwsza z nich to standardowe 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych z manualną skrzynią biegów, a druga to miękka hybryda 1.5 eTSI, również o mocy 150 koni, ale już z 7-biegowym automatem DSG.

Następny w kolejce jest silnik 2.0 TSI o mocy 204 koni mechanicznych. Tutaj w standardzie otrzymujesz 7-biegową skrzynię DSG oraz napęd na wszystkie koła 4Drive.

2024 Cupra Formentor
2024 Cupra Formentor

Ważną nowością są dwie hybrydy typu plug-in, w których sercem jest benzynowy silnik o pojemności 1.4 litra. Do sprzedaży trafią wersje o mocy 204 i 272 koni mechanicznych. Na pokładzie znajdziesz teraz duży akumulator o pojemności 19.7 kWh, dzięki któremu przejedziesz nawet do 100 kilometrów na samym prądzie. Uzupełniając energię przy ładowarce osiągniesz moc nawet do 50 kW.

Oferta benzynowa kończy się na dwóch wersjach VZ. Pierwsza z nich, z napędem na przednią oś i 7-biegowym DSG oferuje moc 265 koni mechanicznych. Druga natomiast, zapewnia napęd na cztery koła 4Drive oraz aż 333 konie mechaniczne mocy. Ta ostatnia odmiana posiada w standardzie system torque splitter dodający więcej frajdy z jazdy poprzez możliwość wykonywania uślizgów tylnej osi, a opcjonalnie można auto doposażyć w wydajny układ hamulcowy Akebono.

Póki co nie ma żadnej informacji na temat odświeżenia limitowanej odmiany VZ5 z silnikiem 2.5 TFSI.

2025 Cupra Formentor
2025 Cupra Formentor

Cuprę Formentor można zamówić również z silnikiem Diesla. 2.0 litrowa jednostka TDI o mocy 150 koni mechanicznych dostępna jest w wersji z napędem na przód i 7-biegowym automatem DSG.

Ile kosztuje nowy Formentor i kiedy trafi do sprzedaży?

Tutaj mam dobre wieści, gdyż skonfigurować wymarzony egzemplarz online będziesz mógł już od 6 maja 2024 roku. Pierwsze egzemplarze zjadą do dilerów pod koniec czerwca 2024 roku.

Jeśli chodzi o cenę, wiadomo jedynie że w Niemczech ma się ona zaczynać od około 39 400 euro. W przeliczeniu na złotówki jest to około 170 000 złotych brutto.

Źródło: Cupra, motofilm.pl