Oto nowa Cupra Tavascan. Atakuje polski rynek oferując 340 KM i ponad 500 km zasięgu (wideo)

Marka Cupra, która jakiś czas temu oddzieliła się od Seata, radzi sobie świetnie i ciągle rośnie w siłę. Teraz przyszła pora na premierę kolejnego modelu, który wkrótce dołączy do oferty.

Dzięki niemu Cupra ma nadzieję na jeszcze lepszy wzrost sprzedaży. W pierwszym kwartale 2023 roku sprzedano ponad 46 000 samochodów, co jest o 83 procent wyższym wynikiem niż w pierwszym kwartale 2022 roku.

Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan

Cupra Born e-Boost 58 kWh 231 KM. Tak jeździ miejski elektryk z hiszpańskim temperamentem

Po raz pierwszy koncept Tavascan mogliśmy zobaczyć już w 2019 roku. 21 kwietnia 2023 roku okazał się być dniem, w którym dowiedzieliśmy się o tym samochodzie niemal wszystkiego.

Nowa Cupra Tavascan zbudowana jest na doskonale nam już znanej platformie MEB. W skrócie, mamy tu do czynienia z hiszpańskim odpowiednikiem Volkswagena ID.5.

Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan

Takie porównanie może od razu dać Ci wyobrażenie o rozmiarach tego modelu. Dokładnie mierzy on 4644 milimetrów długości, 1861 milimetrów szerokości i 1597 milimetrów wysokości. Rozstaw osi to aż 2766 milimetrów.

Ta ostatnia wartość zapewnia oczywiście sporą ilość miejsca dla pasażerów. Ci z pewnością docenią stylistykę wnętrza, która po prostu powala na łopatki.

Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan

Na bardzo efektownie narysowanej desce rozdzielczej znajduje się aż 15-calowy ekran systemu inforozrywki. Mamy tu też mnóstwo punktów oświetlenia nastrojowego.

Stylistycznie Cupra Tavascan dość znacznie różni się od kuzyna z Wolfsburga. I dobrze. Charakterystyczne linie Cupry świetnie pasują do tego typu bryły. Auto z pewnością będzie się podobało klientom.

Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan

Platforma MEB pozwoliła na zastosowanie nowego silnika, którym jakiś czas temu pochwalił się Volkswagen. Hiszpański producent przygotował dla nas dwa warianty: Endurance oraz VZ.

Cupra Tavascan Endurance posiada napęd na tylne koła, na które trafia 286 koni mechanicznych i 545 niutonometrów. Bateria o pojemności 77 kWh ma pozwolić na przejechanie do 547 kilometrów na jednym ładowaniu (WLTP).

Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan

Wariant oznaczony symbolem VZ to już dwa silniki, które przekazują swoje parametry na wszystkie cztery koła. Kierowca ma tu do dyspozycji 340 koni mechanicznych, 679 niutonometrów i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy.

W przypadku Cupry Tavascan VZ, maksymalny zasięg to 517 kilometrów (WLTP). Producent zapewnia, że w optymalnych warunkach każde 7 minut ładowania zwiększa zasięg aż o 100 kilometrów.

Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan

Nowa Cupra Tavascan będzie produkowana w chińskich zakładach Volkswagena w miejscowości Anhui. Rynkowy debiut przewidziany jest na 2024 rok.

Cupra Formentor VZ5 teraz jeszcze mocniejsza. Manhart wycisnął 500 KM z silnika R5 2.5 TFSI

Cennika oczywiście jeszcze nie znamy, ale możemy się spodziewać startu z pułapu około 290 000 złotych brutto. Wszystkiego dowiemy się oficjalnie zapewne jeszcze w tym roku.