Jeszcze „chwilę temu” publikowaliśmy nagranie wideo z udziałem nowego wariantu Porsche. Film wyciekł do sieci na kilka godzin przed oficjalną premierą.
Teraz możemy już o tym aucie powiedzieć dużo więcej. Oto przed Państwem nowe Porsche 911 S/T, czyli najlżejsza wersja tego modelu w całej ofercie.
Zgodnie z przewidywaniami, za napęd odpowiada tutaj jednostka znana z 911 GT3 RS. Wolnossący bokser o pojemności 4.0 litrów generuje 525 koni mechanicznych, które trafiają wyłącznie na tylne koła.
Porsche 911 S/T dostępne będzie tylko i wyłącznie z manualną przekładnią. 6-stopniowa skrzynia pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i rozwinięcie prędkości maksymalnej 299 km/h.
Inżynierowie zastosowali tu mnóstwo jeszcze lżejszych komponentów. Efektem takiego zabiegu jest osiągnięcie masy 1 386 kilogramów, czyli o 32 kilogramy mniej niż w przypadku GT3 Touring.
Pod względem stylistycznym, z zewnątrz Porsche 911 S/T to połączenie elementów z GT3, GT3 Touring oraz GT3 RS. Prezentuje się to dość spokojnie i klasycznie.
W środku pojawiło się sporo nawiązań do dużo starszych wersji Porsche 911. Mamy tu mnóstwo skóry i oldschoolowych materiałów. Karbonowe fotele kubełkowe są na liście wyposażenia standardowego.
Porsche sprzeda wyłącznie 1963 egzemplarze 911 S/T. Liczba ta nawiązuje oczywiście do daty powstania pierwszej generacji legendarnej 911.
Auto można już zamawiać w polskich salonach. Porsche 911 S/T wyceniono w naszym kraju na 1 623 000 złotych. Każdy klient może do tego dokupić specjalny czasomierz Chronograph, którego cena startuje od 61 700 złotych.