Cupra Formentor to jeden z najchętniej wybieranych SUV-ów na polskim rynku. Auto oferowanie z silnikami 1.5 TSI, 2.0 TSI, a nawet 2.5 TFSI, podbiło serca klientów na całym świecie. 2002 z nich musi teraz odwiedzić autoryzowany serwis. „Sprawa jest poważna” – informują nieoficjalne źródła.
Ponad 2000 egzemplarzy Formentorów ma wadliwie zamocowane łożysko lewego tylnego koła. To oznacza, że podczas jazdy może pęknąć i znacznie pogorszyć stabilność prowadzenia pojazdu. Nie musimy chyba dodawać, że to oznacza drastyczny wzrost ryzyka nawet poważnego wypadku.
Jeśli jesteś właścicielem Cupry Formentor z pewnością interesuje Cię, czy musisz odwiedzić ASO. Problem dotyczy samochodów wyprodukowanych między 31 marca a 20 kwietnia 2023 roku. Jeśli twój samochód nie powstał w zakładach produkcyjnych w ciagu tych trzech tygodni, możesz spać spokojnie.
Warto dodać, że to nie jedyne kłopoty, z którymi borykają się posiadacze Cupr. Właściciele modeli wyposażonych w „wyczynowe hamulce Brembo” masowo wymieniają tarcze i zaciski na te konkurencyjnych firm. Powodem są dziwne dźwięki dochodzące z układu hamulcowego w czasie jazdy w upalne dni lub po 2-3 mocniejszych hamowaniach. W efekcie zestawy zużywają się już po zaledwie kilku tysiącach kilometrów. Koszt wymiany przednich tarcz i zacisków w autoryzowanym serwisie Cupra to wydatek około 6 tysięcy złotych. Na załączonym poniżej materiale filmowym możesz posłuchać, jak uciążliwy jest to problem.
Producent nie zdaje się jednak przejmować klientami i nie odpowiada na naszego maila w tej sprawie.