Porsche Cayenne (2023) po faceliftingu oficjalnie. Jest więcej mocy i są powody do płaczu (wideo)

Porsche podkreśla, że jest to jeden z najważniejszych faceliftingów w historii marki. W końcu, po wielu zapowiedziach, przyszła pora na premierę odmłodzonego Porsche Cayenne.

Z zewnątrz zmiany nie są radykalne, ale od razu da się zauważyć, że mamy do czynienia z czymś świeżym. Przemodelowane zderzaki, nowe reflektory i trójwymiarowe światła z tyłu robią wrażenie.

2023 Porsche Cayenne
2023 Porsche Cayenne
2023 Porsche Cayenne

Tak wygląda wnętrze nowego Porsche Cayenne. Fani nie będą zadowoleni z niektórych zmian

Klienci mają również do dyspozycji nowe kolory lakieru i felgi w rozmiarze 20, 21 i 22 cali. Są też pakiety sportowe dla odmiany Cayenne Coupe, które pozwalają na obniżenie masy auta nawet o 33 kilogramy.

Każdy Cayenne wyjeżdża z fabryki z matrycowymi reflektorami LED. Opcjonalnie można zamówić lampy LED HD Matrix, gdzie każdy z reflektorów wyświetla ponad 32 tysiące pikseli mających zdolność do pracy w jednym z ponad tysiąca różnych poziomów natężenia światła.

2023 Porsche Cayenne
2023 Porsche Cayenne
2023 Porsche Cayenne Coupe
2023 Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne zyskało też usprawnienia w kwestii asystentów kierowcy. Mamy teraz zoptymalizowany aktywny ogranicznik prędkości, asystenta omijania przeszkody, asystenta skrętu oraz udoskonalony system Porsche InnoDrive.

Wnętrze flagowego SUV-a po faceliftingu nie jest już dla nas żadną niespodzianką. Producent pochwalił się jego zdjęciami w sieci już jakiś czas temu.

2023 Porsche Cayenne
2023 Porsche Cayenne
2023 Porsche Cayenne
2023 Porsche Cayenne

Za kierownicą pojawił się wirtualny kokpit, na szczęście z bardzo czytelnymi grafikami. Opcjonalnie klient może zamówić dodatkowy wyświetlacz dla pasażera. To opcja znana już między innymi z Taycana.

Zniknął natomiast lewarek skrzyni biegów. Wybierak został przeniesiony na deskę rozdzielczą i przypomina ten, który pojawia się w elektrycznym Porsche. Nie ma już również standardowego „kluczyka” do uruchamiania silnika. Zastąpił go nieco „bezduszny” okrągły przycisk.

2023 Porsche Cayenne
2023 Porsche Cayenne
2023 Porsche Cayenne
2023 Porsche Cayenne

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, mamy zarówno dobre jak i złe wiadomości. Wiele odmian zyskało trochę mocy, a nawet cylindrów. Już bazowa odmiana Cayenne posiada 3.0 litrowy silnik V6 o mocy 353 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 500 niutonometrów.

Porsche Cayenne S, który do tej pory korzystał z jednostki V6, teraz napędzany jest 4.0 litrowym V8. Motor ten generuje 474 konie mechaniczne oraz 600 niutonometrów momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,7 sekundy.

2023 Porsche Cayenne Coupe
2023 Porsche Cayenne Coupe
2023 Porsche Cayenne Coupe
2023 Porsche Cayenne Coupe

Nieco więcej wigoru ma również Porsche Cayenne E-Hybrid, w którym zastosowano mocniejszy silnik elektryczny. Teraz moc systemowa wynosi 470 koni mechanicznych, a pojemność akumulatorów zwiększono do 25,9 kWh.

Taki zabieg pozwolił na zwiększenie zasięgu w trybie elektrycznym do 90 kilometrów (WLTP). Pojawiła się również nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, dzięki której uzupełnianie stanu baterii trwa już „tylko” 2,5 godziny.

2023 Porsche Cayenne Coupe Turbo GT
2023 Porsche Cayenne Coupe Turbo GT
2023 Porsche Cayenne Coupe Turbo GT
2023 Porsche Cayenne Coupe Turbo GT

Niestety, przyszła pora na smutne informacje. Z oferty Porsche w Unii Europejskiej znika najszybsza odmiana, czyli Porsche Cayenne Coupe Turbo GT.

Na rynkach, na których nadal będzie ono dostępne, klienci ucieszą się ze zwiększenia mocy 4.0 litrowego silnika V8 z 640 do 659 koni mechanicznych. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz tylko 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 305 km/h.

2023 Porsche Cayenne Coupe Turbo GT
2023 Porsche Cayenne Coupe Turbo GT
2023 Porsche Cayenne Coupe
2023 Porsche Cayenne Coupe

Odświeżone Porsche Cayenne można zamawiać już teraz, a dostawy rozpoczną się w lipcu 2023 roku. Cennik startuje od 428 000 złotych za bazową odmianę Cayenne i od 448 000 złotych za Cayenne Coupe.

Porsche Cayenne po liftingu pokazało “twarz”. Nowe reflektory LED zaświecą jeszcze jaśniej

Porsche Cayenne E-Hybrid to wydatek minimum 458 000 złotych (Coupe od 473 000 złotych), a Porsche Cayenne S będzie wymagało wyciągnięcia z konta co najmniej 529 000 złotych (Coupe 555 000 złotych).