Jadąc w korku możesz bawić się telefonem. Nowa opcja w Mercedesie kosztuje 25 000 zł (wideo)

Już w grudniu 2021 roku Mercedes-Benz pochwalił się, że przygotował system jazdy autonomicznej poziomu trzeciego. Oznacza to, że w pełni legalnie możesz poruszać się autem bez trzymania kierownicy przez dłuższy czas.

Owszem, posiadacze samochodów marki Tesla również posiadają już taką opcję, ale nie jest to do końca zgodne z przepisami. W przypadku Mercedesa system został zatwierdzony przez Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego.

Mercedes-Benz Klasy S Drive Pilot
Mercedes-Benz Klasy S Drive Pilot

Mercedes pokonał Teslę. Ma pierwszy samochód z legalnym systemem autonomicznym (wideo)

System Drive Pilot będzie można zamawiać w Niemczech już od 17 maja. Wyposażysz w niego Klasę S oraz elektrycznego EQS-a. W przypadku Eski wydasz na to 5 000 euro (23 500 zł).

Model EQS wymaga nieco większej dopłaty, gdyż musisz domówić również pakiet Driver Assistance Package Plus. Kosztuje on dodatkowo 2 430 euro. Łącznie zatem będzie się to wiązało z wydatkiem około 35 000 złotych.

Póki co, system ten będzie działał tylko na wybranych fragmentach niemieckich autostrad i w określonych warunkach. Ma on ułatwić życie kierowcom podczas jazdy w korkach, czy zatorach które obniżają prędkość do maksymalnie 60 km/h.

Mercedes EQS Drive Pilot
Mercedes EQS Drive Pilot

Samochód z tym układem wyposażony jest w dodatkowe kamery, radary i lidary. Są też mikrofony, których zadaniem jest między innymi usłyszenie nadjeżdżającego pojazdu uprzywilejowanego.

Dokleili kilkanaście radarów i kamer do ID.Buzz. VW testuje system jazdy autonomicznej (wideo)

W przyszłości oczywiście Drive Pilot będzie działał jeszcze sprawniej, na większym obszarze i przy większym zakresie prędkości. Póki co kierowcy mogą skorzystać z odcinków autostrad o łącznej długości 13 191 kilometrów.