Mercedes-Benz wygrał już „walkę” z Teslą o w pełni legalny system jazdy autonomicznej. Został on niedawno zatwierdzony i wkrótce będzie można w niego wyposażyć Mercedesa Klasy S.
Teraz Volkswagen pracuje nad takim samym rozwiązaniem. Pochwalono się krótkim nagraniem z testów przeprowadzanych na miejskich ulicach Monachium.
> Mercedes pokonał Teslę. Ma pierwszy samochód z legalnym systemem autonomicznym (wideo)
System ten sprawdzano na przykładzie elektrycznego Volkswagena ID.Buzz AD ze specjalną aparaturą. W jej skład wlicza się aż 14 kamer, 11 radarów i 5 czujników LiDAR.
Zanim taka możliwość zostanie udostępniona klientom producent musi być pewny, że działa to jak najbardziej niezawodnie. Największym wyzwaniem jest zaprogramowanie zachowań samochodu w wyjątkowych sytuacjach, w tym również oczywiście wobec pieszych.
> Mercedes-AMG zabrał ich na autonomiczną przejażdżkę po torze. “Dziwne uczucie” (wideo)
Produkcyjna wersja ID.Buzz AD ma się pojawić na rynku w 2025 roku. Volkswagen zapewnia, że jego jazda będzie bezpieczniejsza od zachowania kierowców.