Dokleili kilkanaście radarów i kamer do ID.Buzz. VW testuje system jazdy autonomicznej (wideo)

Mercedes-Benz wygrał już „walkę” z Teslą o w pełni legalny system jazdy autonomicznej. Został on niedawno zatwierdzony i wkrótce będzie można w niego wyposażyć Mercedesa Klasy S.

Teraz Volkswagen pracuje nad takim samym rozwiązaniem. Pochwalono się krótkim nagraniem z testów przeprowadzanych na miejskich ulicach Monachium.

Mercedes pokonał Teslę. Ma pierwszy samochód z legalnym systemem autonomicznym (wideo)

System ten sprawdzano na przykładzie elektrycznego Volkswagena ID.Buzz AD ze specjalną aparaturą. W jej skład wlicza się aż 14 kamer, 11 radarów i 5 czujników LiDAR.

Volkswagen ID.Buzz AD
Volkswagen ID.Buzz AD

Zanim taka możliwość zostanie udostępniona klientom producent musi być pewny, że działa to jak najbardziej niezawodnie. Największym wyzwaniem jest zaprogramowanie zachowań samochodu w wyjątkowych sytuacjach, w tym również oczywiście wobec pieszych.

Mercedes-AMG zabrał ich na autonomiczną przejażdżkę po torze. “Dziwne uczucie” (wideo)

Produkcyjna wersja ID.Buzz AD ma się pojawić na rynku w 2025 roku. Volkswagen zapewnia, że jego jazda będzie bezpieczniejsza od zachowania kierowców.