Czasami podstawianie do wyścigów aut, które posiadają zupełnie różne silniki, może być bardzo interesujące. Wynik pojedynku może zaskoczyć niejednego.
Redakcja CarWow podstawiła na linii startu Porsche 718 Cayman w wersji bazowej, Forda Mustanga Mach 1 oraz Porsche 718 Caymana w wydaniu GT4.
> RWD vs. AWD na mokrym torze. Porsche Cayman GT4 podejmuje rękawice z Audi TT RS (wideo)
Najsłabszym autem w stawce jest 718 Cayman, który napędza 2.0 litrowy silnik 4-cylindrowy o mocy 300 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 380 niutonometrów.
Drugim w kolejności jest Cayman GT4, gdzie za rozpędzanie odpowiada 4.0 litrowa jednostka 6-cylindrowa. Generuje ona moc 420 koni mechanicznych i 420 niutonometrów momentu obrotowego.
Najmocniejszym, ale jak się okazuje, niekoniecznie najszybszym zawodnikiem jest Ford Mustang Mach 1. Jego 5.0 litrowe V8 produkuje 460 koni mechanicznych i 529 niutonometrów momentu obrotowego.
Wynik wszystkich prób może zaskakiwać. Najprawdopodobniej za sprawą automatycznej skrzyni biegów PDK, najlepiej poradziło sobie najsłabsze Porsche 718 Cayman.
> Porsche 718 Cayman GT4 RS (2022) oficjalnie. Ma 500 KM i jest znacznie szybszy od GT4 (wideo)
Pozostałe auta były trudniejsze do opanowania za sprawą manualnych przekładni. Wcześniej, te same modele, ale z automatem na pokładzie, robiły na tym samym dystansie dużo lepsze wyniki.