Napęd na cztery koła zazwyczaj jest dużo bardziej skuteczny podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Ale czy w każdym przypadku? Porównano auta z różnym typem napędu w wyścigu równoległym.
Do walki stanęły dwa niemieckie coupe. Oba to topowe wersje popularnych modeli, które są bardzo popularne za naszą zachodnią granicą.
> Nowe Porsche 911 GT3 992 pokonało na torze rywali mocniejszych o ponad 200 KM (wideo)
Tylny napęd reprezentowany jest przez Porsche 718 Caymana w wersji GT4. Za plecami kierowcy umieszczono 6-cylindrowego boksera o pojemności 4.0 litrów. Oferuje on moc 420 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 420 niutonometrów.
Napęd na cztery koła w tym porównaniu to legendarne Quattro, w które wyposażone jest Audi TT RS. Pod jego maską genialnie pracuje 5-cylindrowy silnik o pojemności 2.5 litra, który generuje 400 koni mechanicznych i 480 niutonometrów.
Oba auta, według swoich producentów, mają bardzo podobny czas przyspieszenia do 100 km/h. Audi przyspiesza w 3,7 sekundy, natomiast Porsche w 3,9 sekundy.
Ciekawe zatem, jak spiszą się w wyścigu równoległym na mokrym torze. Aby się przekonać, wystarczy, że obejrzysz załączony materiał wideo.