Porsche 718 Cayman GT4 RS (2022) oficjalnie. Ma 500 KM i jest znacznie szybszy od GT4 (wideo)

Podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles Porsche odsłoniło karty dotyczące kilku nowych modeli. Jednym z nich jest 718 Cayman w najszybszej do tej pory wersji GT4 RS.

O tym, że taki wariant powstanie, pisaliśmy już jakiś czas temu. Teraz stało się to faktem i wiemy na jego temat niemalże wszystko.

Tak szybkiego Caymana jeszcze nie widziałeś. To będzie zupełnie nowy model Porsche 718 (wideo)

Zacznijmy od jednostki napędowej. Za fotelami znalazło się miejsce dla 4.0 litrowego, 6-cylindrowego boksera, który generuje równe 500 koni mechanicznych oraz 449 niutonometrów momentu obrotowego.

2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS
2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS

Takie parametry pozwalają na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 3,2 sekundy oraz prędkości maksymalnej wynoszącej 315 km/h. GT4 RS będzie dostępny tylko z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną PDK.

Żeby auto prowadziło się najlepiej jak się da, zamontowano regulowane zawieszenie i dorzucono mnóstwo zaawansowanej aerodynamiki. Samochód jest też lżejszy od wariantu GT4 o 22 kilogramy.

Oprócz tego, jeśli nadal waży on według Ciebie za dużo, możesz dokupić pakiet Weissach. Składa się on z karbonowych elementów nadwozia, tytanowego wydechu i obitej materiałem deski rozdzielczej.

2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS
2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS

Opcjonalnie dorzucą Ci jeszcze 20-calowe, magnezowe felgi, na które naciągnięte zostaną wyczynowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

Porsche pochwaliło się już rekordowym okrążeniem toru Nurburgring. Nowy Cayman pokonał kółko w czasie 7 minut i 4 sekund. To o prawie 24 sekundy szybciej, niż wariant 718 GT4.

Tak wygląda nowe Porsche 911 GT3 RS 992 (2022) z bliska. 530 KM i aktywny spojler (wideo)

Auto możesz już zamówić u swojego ulubionego dealera Porsche. Za Porsche 718 Cayman GT4 RS zapłacisz minimum 731 000 złotych netto. Dla porównania, standardowy Cayman 718 kosztuje 248 000 złotych.