Podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles Porsche odsłoniło karty dotyczące kilku nowych modeli. Jednym z nich jest 718 Cayman w najszybszej do tej pory wersji GT4 RS.
O tym, że taki wariant powstanie, pisaliśmy już jakiś czas temu. Teraz stało się to faktem i wiemy na jego temat niemalże wszystko.
> Tak szybkiego Caymana jeszcze nie widziałeś. To będzie zupełnie nowy model Porsche 718 (wideo)
Zacznijmy od jednostki napędowej. Za fotelami znalazło się miejsce dla 4.0 litrowego, 6-cylindrowego boksera, który generuje równe 500 koni mechanicznych oraz 449 niutonometrów momentu obrotowego.
Takie parametry pozwalają na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 3,2 sekundy oraz prędkości maksymalnej wynoszącej 315 km/h. GT4 RS będzie dostępny tylko z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną PDK.
Żeby auto prowadziło się najlepiej jak się da, zamontowano regulowane zawieszenie i dorzucono mnóstwo zaawansowanej aerodynamiki. Samochód jest też lżejszy od wariantu GT4 o 22 kilogramy.
Oprócz tego, jeśli nadal waży on według Ciebie za dużo, możesz dokupić pakiet Weissach. Składa się on z karbonowych elementów nadwozia, tytanowego wydechu i obitej materiałem deski rozdzielczej.
Opcjonalnie dorzucą Ci jeszcze 20-calowe, magnezowe felgi, na które naciągnięte zostaną wyczynowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R.
Porsche pochwaliło się już rekordowym okrążeniem toru Nurburgring. Nowy Cayman pokonał kółko w czasie 7 minut i 4 sekund. To o prawie 24 sekundy szybciej, niż wariant 718 GT4.
> Tak wygląda nowe Porsche 911 GT3 RS 992 (2022) z bliska. 530 KM i aktywny spojler (wideo)
Auto możesz już zamówić u swojego ulubionego dealera Porsche. Za Porsche 718 Cayman GT4 RS zapłacisz minimum 731 000 złotych netto. Dla porównania, standardowy Cayman 718 kosztuje 248 000 złotych.