Renault Arkana. Jak spisał się SUV na dystansie 10 tys. km? Pewniak na święteczne wyjazdy

Nasz długodystansowy test Renault Arkana Intens E-Tech powoli dobiega końca, ale to nie oznacza, że jest to ostatni wpis na jej temat. Chcemy jednak Was poinformować, jak oceniamy ten model po przejechaniu nim 10 000 kilometrów. Po takim dystansie można się przekonać, jak wygląda użytkowanie go na co dzień. W różnych warunkach.

Nasz test odbywał się zarówno w upalne dni, jak i te bardzo mroźne. Żadne polskie warunki nie były jednak w stanie w jakikolwiek sposób zaskoczyć francuskiego SUV-a coupe. Nie dostrzegliśmy praktycznie ani jednego problemu, samochód nie był kapryśny i zawsze dawał z siebie wszystko.

Renault Arkana Intens E-Tech
Renault Arkana Intens E-Tech tył

Renault Arkana świetnie radzi sobie za miastem. Nie ma napędu 4×4, ale i tak byś go nie używał

Ile pali Renault Arkana?

143-konny, hybrydowy układ napędowy, oparty o benzynową jednostkę R4 o pojemności 1.6 litra, jest bardziej niż wystarczający. Nie tylko zapewnia niskie spalanie, rzędu 5-6 litrów na każde 100 kilometrów, ale jest również dosyć żwawy. 353 niutonometry momentu obrotowego robią swoje.

Przy pojemności zbiornika paliwa, która wynosi 50 litrów, możemy więc zbliżyć się do zasięgu 1000 kilometrów. Jeśli ktoś będzie chciał tego dokonać, powinno mu się to bez problemu udać. Nawet w mieście da się zejść ze średnią do 5.5 litra na 100 kilometrów, chociaż oczywiście nie w warunkach zimowych.

Renault Arkana Intens E-Tech
Renault Arkana Intens E-Tech wnętrze fotelik

Paliwo prawie po 7 złotych? Hybrydowy SUV Renault Arkana pali poniżej 5 l na 100 km (wideo)

Samochód spisuje się świetnie jako auto rodzinne. Montaż fotelika dziecięcego jest banalnie prosty, dostęp przez tylne drzwi również mocno nas nie ogranicza. Do bagażnika bez problemu wpakujesz wózek i trochę bagażu. Pozycjonując dziecko na przednim fotelu z pewnością jego uwagę przyciągnie efektowne oświetlenie ambientowe.

Kierowca doceni natomiast automatyczne światła LED, które znakomicie oświetlają drogę przed pojazdem i dbają za nas o to, żeby nie oślepić żadnego innego uczestnika ruchu. Gdy Renault wykryje, że coś nadjeżdża z naprzeciwka, albo jedzie przed nami, samodzielnie zmieni światła drogowe na mijania.

Jedynym kłopotem, jaki delikatnie nam doskwierał, była awaria indukcyjnej ładowarki do smartfonów. Wystarczyło jednak zaktualizować oprogramowanie i wszystko wróciło do normy. Bez problemu wykonano nam tą czynność podczas zamiany opon z letnich na zimowe.

Renault Arkana Intens E-Tech
Renault Arkana Intens E-Tech przód

Ten SUV Coupe nie pozwoli Ci na stres. Renault Arkana ma ogromny prześwit. Ceny od 111 900 zł

Nasza Arkana praktycznie przez cały czas stoi na powietrzu. Możesz się zastanawiać, czy duża ilość elektroniki nie szaleje po dłuższym staniu na mrozie. Uspokoimy Cię, niczego takiego nie doświadczyliśmy. Wszystkie czujniki zbliżeniowe czy klamki z bezkluczykowym dostępem działają bez zarzutu.

Osoby o wzroście powyżej 180 centymetrów muszą jednak uważać na klapę bagażnika, nie podnosi się ona jakoś przesadnie wysoko i można zahaczyć głową podczas pakowania 480 litrów towaru, bo właśnie taką przestrzeń dostajemy do dyspozycji w wariancie hybrydowym. Złożenie kanapy powiększa ją do 1 263 litrów.

Renault Arkana Intens E-Tech
Renault Arkana Intens E-Tech tył

Może Ci się wydawać, że tylko chwalimy Renault Arkanę, ale naprawdę ciężko jest się do czegoś poważnie przyczepić. Niech dowodem na to będzie fakt, że niedawno nasz SUV zajął drugie miejsce w plebiscycie Car Of The Year Polska 2022. Wyprzedził go tylko elektryczny Ford Mustang Mach-E, i to o jeden punkt.