Renault Arkana świetnie radzi sobie za miastem. Nie ma napędu 4×4, ale i tak byś go nie używał

Naszą redakcyjną Arkanę mogliśmy testować w letnich upałach i długich podróżach polskimi autostradami. Teraz nadchodzi okres jesienno-zimowy, w którym warunki drogowe nie będą tak bardzo sprzyjające. Z pewnością wymagają one od kierowców większego zaangażowania.

Wiele osób by pomyślało, że w takich warunkach najlepiej spisze się samochód z napędem na cztery koła. Owszem, poradzi on sobie świetnie, ale nie zawsze trzeba dopłacać do takiej opcji. Szczególnie, jeśli nie masz pewności, że kiedykolwiek skorzystasz z całego potencjału 4×4.

Renault Arkana
Renault Arkana

Paliwo prawie po 7 złotych? Hybrydowy SUV Renault Arkana pali poniżej 5 l na 100 km (wideo)

Renault Arkana, która u nasz zawitała, to wariant hybrydowy. Zespół napędowy składa się z benzynowej jednostki 4-cylindrowej o pojemności 1.6 litra. Wspólnie z małym silniczkiem elektrycznym generują 143 konie mechaniczne, oraz aż 353 niutonometry momentu obrotowego.

Wszystko to przekazywane jest na przednią oś za pomocą inteligentnej automatycznej skrzyni biegów Multi-Mode na przednią oś. Mogłoby się wydawać, że w tego typu SUVie przydałby się napęd na wszystkie koła, ale póki co, nie zauważamy jego braku. Nawet wydaje się on być zaletą.

Renault Arkana
Renault Arkana

Z tego względu, że niepotrzebnie nie zużywamy na niego dodatkowych ilości paliwa. W dzisiejszych czasach, przy cenach benzyny przekraczających 6 złotych za litr, jest to bardzo ważne. Warto jednak zadbać o dobre ogumienie, które przetransportuje nas przez niezbyt przyczepną nawierzchnię.

> Ile kosztuje Renault Arkana? Nowym SUV-em wyjedziesz z PL salonu za przyzwoite pieniądze

W naszej Arkanie zastosowano zimowe opony marki Nokian. Na asfaltowych drogach nie odczuwamy podwyższonego poziomu hałasu, a na szutrach auto prowadzi się pewnie, jak po sznurku. Na śniegu nie mieliśmy jeszcze okazji pojeździć, ale z pewnością zdamy relację z takich jazd już wkrótce.

> Za bardzo wczuł się w rolę drogowca. Zaskoczyła go zima, która jeszcze nie nadeszła (wideo)

W poruszaniu się na leśnych i wyboistych drogach pomaga też wielki prześwit, który w Arkanie wynosi aż 20 centymetrów. Nawet najgłębsze dziury, nierówna nawierzchnia, chociażby na budowie, czy strome podjazdy nie są dla Renault żadnym problemem.

Renault Arkana
Renault Arkana

Zastanawiasz się, czy mógłbyś takim samochodem pojechać z rodziną w góry? Obawiasz się, że brak napędu na cztery koła będzie Ci tam doskwierał? Musisz nam uwierzyć, że nie masz się czego obawiać. Renault Arkana naszpikowana jest elektroniką, która w inteligentny sposób zapanuje nad sytuacją.

Ten SUV Coupe nie pozwoli Ci na stres. Renault Arkana ma ogromny prześwit. Ceny od 111 900 zł

Jeśli jednak jesteś bardzo uparty i koniecznie szukasz auta z napędem na wszystkie koła, wtedy w salonie Renault poproś, aby pokazali Ci model Koleos. Jest jeszcze większym samochodem od Arkany i jako jedyny ma w ofercie warianty z 4×4. Pamiętaj jednak, że odczujesz to na komputerze pokładowym w zakładce mówiącej o spalaniu.