Tak pędzi Cayenne Turbo GT. Znacznie przebił prędkość deklarowaną przez producenta (wideo)

W pewnym sensie można stwierdzić, że Porsche dokonało niemożliwego. Wprowadziło na rynek wariant modelu Cayenne, który mimo mniejszej mocy okazuje się dużo szybszy od dotychczasowej topowej wersji.

Do niedawna na szczycie gamy Cayenne królowało oznaczenie Turbo S e-hybrid. Za napęd odpowiadał tam zestaw hybrydowy oparty o 4.0 litrowy silnik V8. Łączna moc wynosiła 680 koni mechanicznych oraz 900 niutonometrów.

Twoi sąsiedzi nie polubią Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Hałas usłyszą każdego ranka (wideo)

Porsche Cayenne Coupe Turbo S e-hybrid przyspieszało do 100 km/h w 3,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 295 km/h. Niemcy stwierdzili, że można zrobić to lepiej.

Nie zwiększyli jednak mocy silnika, a pozbyli się układu hybrydowego, pozostawiając V-ósemkę samą sobie. Ta, bez pomocy elektryczności produkuje 640 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów.

Usunięcie baterii i dodatkowych silników poskutkowało zmniejszeniem masy. Dorzucając do tego jeszcze kilka innych poprawek okazało się, że ten sam model, z mniejsza mocą, może przyspieszać do 100 km/h w 3,3 sekundy.

Porsche nas oszukało mówiąc, że Cayenne Turbo GT ma tylko 640 KM? Jest mocniejsze? (wideo)

A co się stało z prędkością maksymalną? według producenta wynosi ona teraz 300 km/h. Polecamy obejrzeć załączone nagranie wideo. Jego autor zabrał nowe Porsche Cayenne Coupe Turbo GT na niemiecką autostradę bez ograniczenia prędkości.