Jeszcze tylko przez kilkadziesiąt dni najszybszym Porsche Cayenne dostępnym w ofercie niemieckiego producenta będzie wersja hybrydowa. Jej pełna nazwa to Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe.
Już w połowie września na szczyt gamy tego modelu trafi wersja Turbo GT, która co prawda nie będzie miała mocniejszego silnika, ale zdecydowanie niższą masę, co pozwoli na bycie dużo szybszym.
> Porsche Cayenne Turbo GT (2022) to najszybszy SUV w historii marki. Kosztuje prawie milion zł
Wersja hybrydowa skrywa pod maską 4.0 litrowy silnik benzynowy V8, który produkuje 550 koni mechanicznych i 770 niutonometrów momentu obrotowego. Do tego kierowca ma jeszcze do dyspozycji motor elektryczny generujący 136 koni mechanicznych i 400 niutonometrów momentu obrotowego. Systemowa moc, jaką chwali się producent to 680 koni mechanicznych i 900 niutonometrów.

Takie parametry pozwalają na katapultowanie ważącego niemal 2 600 kilogramów SUVa do 100 km/h w czasie 3,8 sekundy, oraz rozpędzenie się do prędkości maksymalnej 295 km/h. Takie osiągi robią piorunujące wrażenie, szczególnie biorąc pod uwagę rozmiary pojazdu.
Porsche na szczęście nie ugięło się zbytnio naciskom ze strony ekologów i nadal potrafi produkować auta, których brzmienie silnika przyprawia o ciarki na całym ciele. 8-cylindrowa jednostka benzynowa brzmi obłędnie, szczególnie gdy zamówisz do swojego egzemplarza opcjonalny sportowy układ wydechowy. Jego centralnie umieszczone dwie końcówki robią wrażenie.

Strzały z wydechu podczas zmiany biegów i odpuszczania pedału gazu są bardzo donośne, a basowy pomruk V8 sprawia, że każdy przechodzień odwraca głowę szukając wzrokiem muscle cara. Napęd hybrydowy pozwala jednak w dowolnym momencie przełączyć się na bezszelestny tryb elektryczny, na którym przy pełnym naładowaniu baterii będziesz w stanie przejechać około 40 kilometrów.
Jest też oczywiście opcja pośrednia, czyli przełączenie układu wydechowego w tryb cichy za pomocą zamknięcia klap. Dźwięk V8 zostaje, ale nie jest aż tak wulgarny i przyciągający zazdrosne spojrzenia.
> Kiedy Porsche Cayenne Coupe (2022) po liftingu? Premiera w salonach szybciej niż myślisz (wideo)

Postanowiliśmy pokazać Ci jeden z przyjemniejszych momentów życia z Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe, czyli pierwszego rozruchu na zimnym silniku. Hala garażowa wytwarza dodatkowe echo, co potęguje hałas wydobywający się z końcówek układu wydechowego. Jeśli jednak lubisz swoich sąsiadów i chcesz z nimi żyć w zgodzie, polecamy odjeżdżać z miejsca parkingowego w trybie elektrycznym i uruchamiać silnik spalinowy dopiero na zewnątrz.
P.S. Polecamy założyć słuchawki do obejrzenia załączonego nagrania. Wtedy zapewnisz sobie najlepszą jakość odtwarzanego dźwięku.