GR Yaris ma problemy z przegrzewaniem się napędu. Wciąż zaskakuje kierowców w Porsche (wideo)

Toyota GR Yaris to rewelacyjny samochód sportowy opakowany w kompaktowym nadwoziu jednego z najbardziej popularnych japońskich kompaktów.

Jego 1.6 litrowy silnik 3-cylindrowy oferuje kierowcy 261 koni mechanicznych oraz 360 niutonometrów momentu obrotowego. Skrzynia manualna oraz napęd na cztery koła zapewniają genialne prowadzenie w zakrętach.

Co za dzik! Toyota GR Yaris brzmi rasowo i jest szybsza po założeniu wydechu Millteka (wideo)

To japońskie maleństwo jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,5 sekundy, oraz osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 230 km/h.

Niestety pojawiają się pierwsze doniesienia od właścicieli, o problemie z przegrzewającym się napędem. Podczas jednego z okrążeń toru Nurburgring, kierowca otrzymał powiadomienie o awarii układu i że od teraz jego silnik napędza tylko przednie koła.

Stało się tak po około 7 minutach od rozpoczęcia przejazdu, ale nie wiemy, który z kolei był to wjazd na 20-kilometrową pętlę Zielonego Piekła.

Pomimo usterki, nadal samochód wydawał się piekielnie szybki. Chwilę wcześniej kierowca Porsche 911 GT3 miał problem, żeby uciec małej Toyocie na zakrętach. Po zakończeniu okrążenia pokazał on swoje uznanie dla kierowcy GR Yarisa pozdrawiając go kciukiem w górę.