Niemcy uwielbiają budować limuzyny segmentu E z bardzo mocnymi silnikami. BMW M5, Mercedes E63 AMG czy Audi RS6 to idealne przykłady na to, że świetnie im to wychodzi.
Często też pojawiają się w ofercie warianty kombi. Chociaż na przykład Audi skupia się głównie na tego typu nadwoziu. W przypadku M i AMG zazwyczaj sprzedawano więcej sedanów.
> Pojedynek braci z dwóch pokoleń. Audi S3 mierzy się ze starszym Audi RS3 Sportback (wideo)
Na linii startu staje więc Audi RS6 C6 z 5.0 litrowym silnikiem V10, który generuje aż 580 koni mechanicznych i 650 niutonometrów. Produkowano je w latach 2008-2010.
Tuż obok widzimy BMW M5 e61 Touring. Pod jego maską również znajdziemy 10 cylindrów. Tam z 5.0 litrów udało się uzyskać 507 koni mechanicznych. Produkcja M5 trwała od 2005 do 2010 roku, sprzedano tylko 1025 egzemplarzy odmiany Touring.
> Kto lepiej wykorzystuje 600-konny silnik? Pojedynek odwiecznych rywali AMG kontra RS (wideo)
Na końcu mamy Mercedesa E55 AMG Kombi. Ma on o 2 cylindry mniej od rywali i pojemność 5.4 litra. 476 koni mechanicznych przenoszonych jest na tylną oś za pomocą 5-stopniowego automatu.