Tym Cabrio pojedziesz 335 km/h bez dachu. Continental GT Speed Convertible to szaleństwo!

Brytyjski producent samochodów luksusowych nie próżnuje podczas kryzysu spowodowanego pandemią COVID-19. Wystarczyły 4 tygodnie, aby wprowadzić do oferty kolejny nowy model. Po debiucie Continentala GT Speed przyszła kolej na jego otwartą wersję Convertible.

Historyczna premiera. Bentley Continental GT Speed (2021) z silnikiem 6.0 W12 po raz ostatni

Podobnie jak w Coupe do dyspozycji kierowcy oddanych zostaje 650 koni mechanicznych oraz 900 niutonometrów momentu obrotowego. Wszystko to za sprawą 6.0 litrowego silnika W12 z dwiema turbosprężarkami, połączonym z napędem za pomocą 8-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej. W trybie SPORT działa ona dwukrotnie szybciej niż w standardowym Continentalu GT.

Bentley Continental GT Speed Convertible (2021)
Bentley Continental GT Speed Convertible (2021) – przód

Oczywistą różnicą jest składany materiałowy dach, który możemy zamknąć lub otworzyć w czasie 19 sekund. Mimo nieco większej masy Continental GT Speed Convertible przyspiesza do 100 km/h tylko o 0.1 sekundy wolniej niż Coupe. Pierwszą setkę zobaczymy na liczniku już po 3.7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 335 km/h. I to wszystko z otwartym dachem!

Bentley Continental GT Speed Convertible (2021)
Bentley Continental GT Speed Convertible (2021) – tył

W sprawnym przemieszczaniu się po zakrętach pomaga specjalnie zestrojone zawieszenie pneumatyczne z aktywnymi stabilizatorami. W ciągu 0.3 sekundy silniki elektryczne są w stanie wygenerować moment 1300 Nm by zredukować przechylenie boczne podczas pokonywania zakrętu. Dodatkowo przestawiając auto w tryb SPORT napęd zaczyna przekazywać więcej mocy na tylną oś, a skrzynia biegów ochoczo utrzymuje obrotomierz w wyższym zakresie obrotów.

Najszybszy 4-osobowy cabriolet na świecie – Brabus 900 [tuning]

Jak na Bentleya przystało, z zewnątrz próżno szukać krzykliwych zmian stylistycznych. Nadal mamy do czynienia z dostojnym nadwoziem i tylko wprawne oko zauważy różnicę między standardowym Continentalem a wersją Speed. Przyciemnione chromy w przednim zderzaku, 22 calowe felgi, czy dyskretne znaczki na przednich błotnikach to główne zmiany stylistyczne.

Bentley Continental GT Speed Convertible (2021)
Bentley Continental GT Speed Convertible (2021) – wnętrze

Wnętrze wyróżnia się w standardzie elementami pokrytymi Alcantarą, ale oczywiście program personalizacji jest równie bogaty co przeciętny klient brytyjskiego producenta. Na starcie do wyboru mamy aż 26 wariantów skórzanej tapicerki oraz 7 różnych materiałów wykończeniowych deski rozdzielczej.

Nie wiemy jeszcze ile będzie kosztował nowy Bentley Continental GT Speed Convertible, ale z pewnością cena będzie się zaczynała w okolicach miliona złotych.