Dacia Sandero, Sandero Stepway i Logan (2021): bez diesla, ale z automatyczną skrzynią biegów CVT

Trzy tygodnie od czasu pierwszej prezentacji modeli Sandero, Sandero Stepway i Logan, Dacia przekazała dziś wszystkie informacje na temat nowych samochodów. Ich wspólnym mianownikiem jest nowa platforma o nazwie CMF-B, z której korzysta nie tylko Renault Clio piątej generacji, ale również Nissan Juke i Renault Captur.

Dacia Sandero, Sandero Stepway (2021): wymiary, wielkość

Nowe Sandero (2021) mierzy 4088 milimetrów długości, 1848 milimetrów szerokości oraz 1499 milimetrów wysokości, natomiast wysokość nadwozia od podłoża to 133 milimetrów.

Dacia Sandero 2021
Dacia Sandero 2021
Dacia Sandero 2021
Dacia Sandero 2021
Dacia Sandero 2021
Dacia Sandero 2021
Dacia Sandero 2021
Dacia Sandero 2021 – szyberdach
Dacia Sandero 2021
Dacia Sandero 2021 – bagażnik
Dacia Sandero 2021
Dacia Sandero 2021 – wnętrze
Dacia Sandero 2021
Dacia Sandero 2021 – ekran systemu multimedialnego (8-cali)

Sandero Stepway (2021) mierzy 4099 milimetrów długości (+11 milimetrów w porównaniu z Sandero), 1848 milimetrów szerokości i 1587 milimetrów wysokości. Odległość od podłoża to 174 milimetrów, jednak głównie ze względu na większe koła. W obu modelach rozstaw osi sięga 2604 milimetrów.

Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021 – wnętrze
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021 – wnętrze

Dacia Logan (2021): wielkość, wymiary

Zanim podamy wymiary nowego Logana, na wstępie warto zaznaczyć, że Dacia nie wspomniała nic o wersji Logan MCV, co oznacza, że albo model został usunięty z oferty, albo zadebiutuje w późniejszym czasie. Tak czy siak, Logan (2021) mierzy 4396 milimetrów długości, 1848 milimetrów szerokości oraz 1501 milimetrów wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2649 milimetrów. Odległość od podłoża to 135 milimetrów (+ 2 milimetry w porównaniu do Sandero).

Dacia Logan 2021
Dacia Logan 2021
Dacia Logan 2021
Dacia Logan 2021
Dacia Logan 2021
Dacia Logan 2021
Dacia Logan 2021
Dacia Logan 2021 – wnętrze
Dacia Logan 2021
Dacia Logan 2021 – bagażnik

Dacia Sandero (2021): najpopularniejszy model segmentu B w Europie

Sandero w porównaniu do poprzednika prezentuje się bardziej dynamicznie dzięki pochylonej przedniej szybie oraz niższej – o 10 milimetrów – linii dachu.

Sandero Stepway (2021), oprócz zwiększonego prześwitu o 41 milimetrów, wyróżnia się czarnymi elementami osłaniającymi nadwozie, relingami dachowymi i bardziej „terenowymi” zderzakami.

Zupełnie nowy Logan jest z kolei dłuższy i bardziej przestronny w porównaniu do poprzedniego modelu. Rumuńskie auto ma smuklejszy, bardziej dynamiczny kształt oraz obniżoną linię dachu o 10 milimetrów.

Wszystkie trzy modele charakteryzują się ponadto przednimi oraz tylnymi światłami ledowymi, które są standardowym wyposażeniem we wszystkich wersjach oraz 15- lub 16-calowymi kołami (16-cali tylko w Sandero Stepway).

Wewnątrz samochodów jest nie tylko bardziej przestronnie, ale również lepiej pod względem jakości wykonania. Na przykład pojemność bagażnika Logana wzrosła o 18 litrów w porównaniu z poprzednim modelem i wynosi 528 litrów. Sandero dysponuje bagażnikiem o pojemności 328 litrów, co również oznacza wzrost o 18 litrów.

> Nowa Dacia Sandero (2021), Sandero Stepway i Logan: grafika świateł a’la Lamborghini Urus

Nowe Sandero, Sandero Stepway i Logan oferowane są z trzema systemami multimedialnymi: Media Control, Media Dispaly i Media Nav. W podstawowych wersjach zamiast 8-calowego ekranu znajduje się miejsce na montaż smartfona kierowcy. Konstrukcja konsoli środkowej jest bardziej ergonomiczna, natomiast od 2021 roku Sandero i Sandero Stepway będą dostępne z elektrycznie otwieranym szyberdachem, po raz pierwszy instalowanym w modelach Dacii.

Nie można również zapominać o temacie bezpieczeństwa, tym bardziej, że we wszystkich modelach debiutują systemy: wspomagania hamowania do prędkości do 170 km/h, asystenta zmiany pasa ruchu, wspomagania ruszania na wzniesieniu oraz asystenta parkowania.

Nowe modele Dacii – koniec z silnikami wysokoprężnymi

Pod względem mechanicznym, Dacia ogłosiła, że zaprzestaje produkcji egzemplarzy z silnikiem diesla. W związku z tym samochody będą oferowane wyłącznie z jednostkami benzynowymi. Podstawową wersją będzie model SCe 65 o mocy 65 koni mechanicznych (wolnossący silnik 1.0 l) połączony ze skrzynią 5-biegową manualną. Nie będzie możliwość zamówienia tej jednostki wraz z Sandero Stepway.

> Dacia Duster w wersji Cabrio? Rumuńska firma udowodnia, że Evoque Cabrio może kosztować znacznie mniej

Dalej znajduje się TCe90, czyli trzycylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1.0 l i mocy 90 koni mechanicznych, który może współpracować z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.

Wreszcie, dla najbardziej oszczędnych przewidziano wersje ECO-G 100 o mocy 100 koni mechanicznych, która łączy 50-litrowy zbiornik benzyny i 50-litrowy zbiornik LPG, dzięki czemu całkowity zasięg modelu wynosi 1300 kilometrów.