Porsche Taycan Turbo S vs. Porsche 918 Spyder: wreszcie doszło do tego pojedynku, jeden z nich nie dał drugiemu żadnych szans

Na ten pojedynek chyba każdy z nas czekał z utęsknieniem. Piekielnie mocne elektryczne Porsche Taycan Turbo S o mocy ponad 760 koni mechanicznych zmierzyło się z kilkuletnim Porsche 918 Spyder. Czy najnowsza technologia i owoc kilku miliardów euro inwestycji są w stanie pokonać hypercara z 2013 roku?

Porsche Taycan Turbo S waży 2,370 kilogramów i dysponuje dwoma jednostkami elektrycznymi o łącznej mocy 761 koni mechanicznych oraz 1050 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według danych producenta pierwsza setka pojawia się na liczniku w czasie 2,8 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 260 km/h. Są to imponujące parametry, ale jak wykazaliśmy we wcześniejszym wpisie, nie wystarczają do pokonania spalinowego 911 Turbo S 992.

> Porsche 918 Spyder vs. Bugatti Chiron – wyścig na prostej i jeden zwycięzca

Porsche 918 Spyder to hypercar z najwyższej ligi. Choć został zaprezentowany w 2010 roku (produkcja trwała od 2013 roku do 2015 roku), ciągle jest jednym z najszybszych samochodów na rynku. Dwudrzwiowy roadster klasy G+ chowa w sobie silnik benzynowy o pojemności 4,6 l V8 i mocy 608 koni mechanicznych, który współpracuje z dwoma jednostkami elektrycznymi – przednia o mocy 126 koni mechanicznych, tylna o mocy 154 koni mechanicznych. Moc całkowita zespołu napędowego wynosi 889 koni mechanicznych oraz 1280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Porsche twierdzi, że 918 Spyder osiąga pierwszą setkę w czasie 2,6 sekundy, dwie setki w 7,2 sekundy i trzy setki w niespełna… 20 sekund. Pojazd za ponad cztery miliony złotych waży 1720 kilogramów.

> Nowe Porsche 911 Turbo S jest szybsze od 918 Spyder (Hybrid) za 4 miliony złotych na torze Hockenheim

Który model okaże się górą w tym pojedynku? Czy w pełni elektryczne Porsche jest w stanie pokonać najbardziej prestiżowy model tej samej marki?