Czy nowe Porsche 911 Turbo S (992) okaże się szybsze od 911 GT2 RS (991)? Pojedynek 0-330 km/h

Poprzednia generacja Porsche 911 GT2 RS (991) jest piekielnie szybka, ale czy radzi nowemu modelowi 911 Turbo S (992), który na torze wyścigowym pokonał nawet 918 Spyder za ponad 4 miliony złotych?

Porsche 911 Turbo 992 vs. 911 GT2 RS 991 – porównanie danych technicznych

Porsche 911 Turbo S (992) napędza sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,8 l z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje 650 koni mechanicznych oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazuje napęd na wszystkie koła, natomiast waga pojazdu wynosi 1650 kilogramów.

> Porsche 911 Turbo S 992 vs. McLaren 720S: niemiecki pocisk nie odpuszcza lżejszemu i mocniejszemu McLarenowi

Porsche 911 GT2 RS (991) ma sześciocylindrowy motor bi-turbo o pojemności 3,8 l i mocy 700 koni mechanicznych oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nadwozie modelu jest poważnie odchudzone – waga przy pełnym zbiorniku paliwa wynosi 1470 kilogramów. Jednostka 911 GT2 RS (991) współpracuje z 7-stopniową przekładnią PDK.

> Najmocniejszy samochód elektryczny pokonany: 761-konne Porsche Taycan Turbo S dostaje nauczkę od 911 Turbo S 992

Porsche 911 Turbo S (992) vs. 911 GT2 RS (991) – różnica w przyspieszaniu

911 Turbo S (992) udowadniało już, że w przyspieszaniu do pierwszej setki nie są mu straszne żadne samochody z najszybszymi elektrykami na czele. W tym przypadku jest podobnie – Turbo S osiągnęło 100 km/h w czasie o 0,2 szybszym od GT2 RS. Sytuacja zmieniała się wraz z nabieraniem większych prędkości – większa moc i niższa waga GT2 RS pozwoliła na nadrobienie straconych dwóch setnych sekund, ale też odejście Turbo S od prędkości 170-180 km/h. Po przekroczeniu 300 km/h różnica między dwoma modelami wynosiła już 20 km/h na korzyść GT2 RS.