Nowe Porsche 911 Turbo S jest najszybsze w swojej historii. Żadnych szans na torze z 911 Turbo S nie ma Porsche 918 Spyder (liga hypercarów), a w konkurencji przyspieszenia na prostej nie straszny mu jeden z najszybszych samochodów elektrycznych – Porsche Taycan Turbo S. Najnowsza generacja 911 Turbo S pierwszą setkę osiąga w 2,6 sekundy oraz prędkość maksymalną grubo ponad 300 km/h.
Dzięki tak dobrym parametrom Porsche 911 Turbo S 992 jest mocno nie na rękę modelom supersportowym z wyższej półki, ponieważ najzwyczajniej w świecie bardzo często jest od nich szybszy. Nasuwa się więc pytanie, czy nowe 911 Turbo S pokona w wyścigu drag race jednego z najmocniejszych McLarenów – 720S – którego Patryk Mikiciuk miał okazję testować podczas wyprawy Automaniaka supersamochodami z Włoch do Monte Carlo?
McLaren 720S ma potężny silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 4.0 l i mocy 720 koni mechanicznych oraz 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. McLaren 720S ma więc znacznie więcej mocy od 911 Turbo S, a przy tym jest sporo lżejszy. Waga brytyjskiego supersamochodu wynosi 1420 kilogramów, co oznacza, że Porsche ma przy nim sporą nadwagę – 1650 kilogramów. Dla przypomnienia i uzupełnienia danych technicznych – Porsche 911 Turbo S napędza motor o pojemności 3.8 l z podwójnym turbodoładowaniem i mocy 640 koni mechanicznych oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Znacie już liczby. Pora więc na praktykę. Który model okaże się zwycięzcą w pojedynku drag race?