Tesla Model S Long Range Plus z zasięgiem elektrycznym 647 kilometrów (EPA)

Tesla oficjalnie poinformowała, że Model S Long Range Plus przejedzie nawet 647 kilometrów według standardów EPA (procedury obowiązujące m.in. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie). Inżynierowie Tesli zastosowali wiele aktualizacji, aby zwiększyć zasięg Modelu S LR+, jednak głównie chodzi o wprowadzenie kilku kluczowych wniosków wyciągniętych w czasie projektowania i produkcji nowszych modeli 3 oraz Y.

Tesla Model S LR+ – jakie zmiany pozwoliły uzyskać większy zasięg elektryczny?

Najnowsza Tesla Model S Long Range Plus (2020) została wyposażona w nowe koła, które zmniejszają opór aerodynamiczny i w rezultacie poprawiły zasięg ogólny o 2%.

> Tesla model S Performance jest jeszcze szybsza: aktualizacja „Cheetach stance”

Zniknęła mechaniczna pompa oleju, a w zamian zainstalowano jej elektryczny odpowiednik, który optymalizuje smarowanie zależnie od potrzeb. Tesla popracowała również nad skrzynią biegów oraz zmodernizowano system hamowania rekuperacyjnego (energia jest odzyskiwana przy niższych prędkościach niż w starszych modelach).

Tesla Model S 2019
Tesla Model S 2019 – czarna

Najbardziej istotną różnicą są jednak lżejsze materiały, z których wykonano zespół napędowy oraz baterię.

> Porsche Taycan Turbo S vs. Tesla Model S P100D: który samochód elektryczny jest szybszy?

Suma wszystkich aktualizacji zapewniła zasięg większy o 20% w stosunku do modeli wyprodukowanych w 2019 roku. Warto jednak dodać, że przejechanie 647 kilometrów w realnym świecie jest możliwe tylko w przypadku bardzo łagodnego obchodzenia się z pedałem gazu. Realny zasięg z pewnością będzie niższy. Podczas normalnej jazdy zasięg spadnie w okolice 570 kilometrów, co i tak pozwoli na przejechanie dystansu Kraków-Gdańsk na jednym ładowaniu.

> Porsche Taycan będzie miało niższy zasięg i napęd na tył, ale też sporo niższą cenę

Tesla Model S Long Range Plus nie jest jeszcze dostępna w Europie.