Podstawową wersją Porsche Taycan jest wersja Taycan 4S, która w polskich salonach została wyceniona na 454 tysięcy złotych. Okazuje się jednak, że nie będzie to najtańsza możliwość na postawienie w garażu elektrycznego Porsche. W wywiadzie dla Car Magazine szef działu badań i rozwoju Porsche dr Michael Steiner zdradził, że „będzie dostępny model z napędem na tylne koła i mniejszym akumulatorem, aby Taycan był bardziej przystępny cenowo”.
Dr Michael Steiner dodał, że taka wersja kierowana jest do osób, które mieszkają na obszarach, na których napęd na wszystkie koła jest niepotrzebny.
Niektóre źródła podają, że pierwszym rynkiem, który otrzyma nowego podstawowego Taycana będą Chiny. Nowy model powinien zadebiutować w ciągu 12 najbliższych miesięcy.
Dane techniczne nowej wersji Taycana nie zostały ujawnione, ale najtańszy dostępny obecnie Taycan wyposażony jest w akumulator o pojemności 79,2 kWh i dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 530 koni mechanicznych. Porsche Taycan 4S na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać nawet 405 kilometrów według standardów WLTP. Warto dodać, że Taycan 4S może zostać opcjonalnie wyposażony w akumulator o pojemności 93,4 kWh, który zwiększa zasięg do 462 kilometrów (WLTP). Ten sam pakiet obejmuje również zwiększenie mocy do 571 koni mechanicznych.
Porsche Taycan 4S przyspiesza do setki w czasie 3,8 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.