Czy Porsche 911 Turbo S (seria 580 koni mechanicznych) pokona 700-konnego Nissana GT-R? Kierowca odkrył przycisk Porsche Sport Response

Na wstępie zaznaczymy, że w pojedynku nie bierze udziału najnowsza generacja Porsche 911 Turbo S, która jest tak szybka, że poradzi sobie nawet z elektrycznym Porsche Taycan Turbo S. Poprzednia generacja nie należy jednak do wolnych pojazdów, ponieważ chowa pod maską sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,8 l, który generuje 580 koni mechanicznych i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc zapewnia przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 2,9 sekundy.

Z drugiej strony stoi Nissan GT-R, który został zmodyfikowany do około 700 koni mechanicznych. To oznacza wzrost o jakieś 150 koni mechanicznych, jeśli odniesiemy się do najmocniejszej wersji o mocy nawet 570 koni mechanicznych pod maską wersji z 2017 roku.

> Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S (992) oficjalnie: zdjęcia, dane techniczne, silnik

Porsche 911 Turbo S vs. Nissan GT-R – który jest szybszy? W pierwszej konkurencji i w pierwszej fazie wyścigu oba modele idą bardzo równo, ale przy wyższych prędkościach wyraźnie większa moc GT-R pomaga mu powoli oddalać się od niemieckiego supersamochodu. Kierowca Porsche odkrył jednak, że nie uruchomił funkcji Porsche Sport Response, czyli w pewnym sensie fabrycznego „dopalacza” (pełna moc przez 20 sekund). Po naciśnięciu przycisku scenariusz drag race zmienił się drastycznie…