Niestety pod maską Volvo S60 oraz V60 w wersji Polestar nie znajdziemy już pięknie brzmiącego, 6-cylindrowego silnika. Od teraz te właśnie modele będą napędzane 2-litrowym silnikiem 4-cylindrowym znanym z wersji T6. Generuje on 367 KM, co prawda jest to więcej niż w przypadku R6, ale z pewnością pozostanie pewien niedosyt akustyczny. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,7 sekundy.

Większą moc uzyskano poprzez zastosowanie podwójnego doładowania turbiną i kompresorem, nowych tłoków, wałków rozrządu, dolotu powietrza, układu wtryskowego oraz kilku innych ulepszeń. Napęd przekazywany jest na 4 koła za pomocą 8-biegowej skrzyni automatycznej.

Dodatkowo Polestar wyróżnia się zredukowaną o 20 kilogramów wagą, wydajniejszym układem hamulcowym, oraz lekkimi 20-calowymi felgami.

Volvo S60 i V60 Polestar mają być produkowane w liczbie 1500 egzemplarzy rocznie, czyli dwukrotnie wyższej niż w przypadku poprzednika.