W połowie stycznia 2024 roku, jeden z bardziej popularnych na polskim rynku producentów pokazał swojego odświeżonego SUV-a. Naszym oczom ukazał się Ford Kuga po faceliftingu. Teraz poznaliśmy jego polski cennik.
Kuga jest bardzo chętnie kupowanym autem w Europie. Świadczy o tym chociażby fakt, że przez trzy lata z rzędu (2021, 2022, 2023) był to najczęściej kupowany samochód z napędem hybrydowym typu plug-in.
Producent wprowadził do tego auta sporo poprawek oraz zmodernizował jego wygląd. Ford Kuga jest teraz lepiej wyposażony, a warianty napędowe zyskały więcej mocy.

Na polskim rynku auto jest dostępne w aż pięciu wariantach wyposażenia. Klienci mają do wyboru następujące opcje: Titanium, ST-Line/ST-Line X oraz Active/Active X.
Co pod maską nowej Kugi?
Niektórzy nabywcy mogą nie być zadowoleni z faktu, iż z oferty zniknął silnik wysokoprężny. Do sprzedaży trafiły natomiast cztery inne odmiany napędowe.
Listę otwiera benzynowy motor 1.5 EcoBoost o mocy 150 koni mechanicznych, który dostępny jest z manualną skrzynią i napędem na przednie koła. To jedyna opcja bez jakiejkolwiek hybrydy.

Następną pozycją w gamie jest w pełni hybrydowy układ FHEV, którego sercem jest 4-cylindrowa jednostka 2.5 litra. Tutaj klient ma do wyboru napęd na przednią oś lub obie osie.
W każdym z przypadków za przekazywanie napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia eCVT. W wersji z napędem na przód kierowca ma do dyspozycji 180 koni mechanicznych, a w odmianie AWD – 183 konie mechaniczne.
Na szczycie oferty widnieje hit sprzedaży, czyli hybryda typu plug-in. Tutaj również pod maską pracuje jednostka 4-cylindrowa o pojemności 2.5 litra, lecz napęd wędruje jedynie na przednie koła.

Kierowca ma do dyspozycji moc 243 koni mechanicznych, które trafiają na przednią oś za pośrednictwem przekładni eCVT. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy.
Ford Kuga – znamy już polski cennik
Cennik na polskim rynku startuje od kwoty 162 010 złotych brutto za auto z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 150 koni mechanicznych. W tej cenie dostajesz wersję wyposażenia Titanium.
Aby myśleć o pełnej hybrydzie musisz przeznaczyć na auto co najmniej 189 090 złotych brutto za odmianę z napędem FWD. Wariant z napędem na cztery koła to wydatek minimum 198 090 złotych brutto.

Hybryda typu plug-in to już ponad 200 000 złotych, a dokładnie 206 690 złotych brutto. Cena obejmuje 4 lata dodatkowej ochrony pogwarancyjnej Ford Protect z gwarancją i serwisem.
Dopłata do wariantu ST-Line i Active wynosi 7 600 złotych brutto. Jeśli zdecydujesz się na wersję wyposażenia ST-Line X lub Active X, będziesz musiał dopłacić kolejne 15 200 złotych brutto.
Źródło: Ford, motofilm.pl