Który z samochodów hybrydowych typu plug-in należy do najbardziej popularnych w Europie? Wyników za rok 2023 jeszcze nie mamy, ale zarówno w 2022 jak i 2021 roku był to Ford Kuga.
Ten SUV segmentu D doczekał się właśnie zupełnie nowego wcielenia. Już wkrótce na polskim rynku zobaczymy odświeżoną Kugę, która będzie dostępna w trzech wersjach wyposażenia.
„Ford Kuga stał się rynkowym hitem od momentu wprowadzenia go do sprzedaży w 2008 roku. Nowa Kuga to najlepsze wcielenie tego samochodu w historii, z nowym poziomem możliwości, łączności i komfortu” – powiedział Jon Williams, dyrektor generalny Ford Blue w Europie.
Oglądając auto z zewnątrz od razu zauważysz zupełnie nowy front. Być może jest on Ci już znany, jeśli interesowałeś się modelem Escape, dostępnym na rynku amerykańskim.
Tam samochód ten w wersji po liftingu dostępny jest już od końcówki 2022 roku. Europejczycy musieli więc na odświeżoną Kugę poczekać nieco ponad rok dłużej.
Ford Kuga 2024 – co nowego?
Z przodu widzimy zupełnie nowy zderzak i nowe reflektory, które połączono paskiem świetlnym LED. Z tyłu zmieniono sygnaturę lamp i usunięto klamkę z klapy bagażnika.
Auto dostępne będzie w kilku nowych kolorach nadwozia oraz z felgami o odmiennym wzorze. Wszystko po to, aby jeszcze mocniej odróżnić odświeżoną Kugę od poprzednika.
Największą zmianą we wnętrzu jest zastosowanie większego ekranu dotykowego na środku deski rozdzielczej. W standardzie ma on przekątną 13,2 cala i obsługuje najnowszy system Ford SYNC 4 z łącznością 5G.
W podstawie otrzymujemy również asystenta głosowego Alexa, który pomoże w wielu sytuacjach zarówno kierowcy jak i pasażerom. Wiele osób ucieszy się też z bezprzewodowej funkcji Apple CarPlay i Android Auto.
Opcjonalnie możemy doposażyć auto w zestaw kamer 360, adaptacyjny tempomat nowej generacji czy reflektory matrycowe LED. Ciekawą opcją jest możliwość wprowadzenia do nawigacji wymiarów auta, na przykład z przyczepą, aby system wziął to pod uwagę podczas planowania trasy.
Świetnym rozwiązaniem jest możliwość przesuwania tylnej kanapy. Spory zakres regulacji pozwala na zwiększenie przestrzeni bagażowej nawet o 140 litrów.
Klienci będą mieli do wyboru trzy wersje wyposażenia: elegancką Titanium, sportową ST-Line oraz Active, która ma być najbardziej „wytrzymała”. Polskiego cennika niestety jeszcze nie ujawniono.
O Dieslu możesz zapomnieć
Pod maską Kugi nie uświadczysz już niestety silnika Diesla. Ford zdecydował na wprowadzenie na polski rynek czterech wariantów napędowych, zarówno z napędem na przód jak i na cztery koła.
Najtańszą opcją jest benzynowy motor 1.5 EcoBoost o mocy 150 koni mechanicznych, które trafiają na przednie koła. To jedyna wersja bez układu hybrydowego.
Następna pozycja w ofercie to klasyczna hybryda FHEV z silnikiem 4-cylindrowym o pojemności 2.5 litra. Tutaj klient ma do wyboru 180-konną wersję z napędem na przód lub 183-konny wariant z napędem na cztery koła.
Na szczycie oferty widnieje hybryda typu plug-in PHEV, pod maską której również pracuje jednostka benzynowa 2.5. Na przednie koła trafia moc 243 koni mechanicznych, czyli nieco więcej niż do tej pory (225 KM).
Produkcja nowej Kugi ruszy na początku lutego w zakładach w Walencji. Salony Forda rozpoczną przyjmowanie zamówień od klientów już pod koniec stycznia 2024 roku.
Źródło: Ford, motofilm.pl