Skoda kontra Lamborghini. Nieoczekiwany finał pojedynku na autostradzie

Samochody marki Skoda cenione są za wysoką ekonomię jazdy, bezawaryjną obsługę i niską cenę zakupu, za którą otrzymujemy naprawdę kawał samochodu. Mało kto oczekuje od tych aut sportowych wrażeń.

Owszem, w ofercie znajdziemy modele oznaczone literkami RS, które skrywają pod maską mocniejsze silniki. Aktualnie najszybsze Skody to Octavia RS z jednostką 2.0 TSI o mocy 245 koni mechanicznych oraz elektryczny, 340-konny Enyaq RS.

Skoda należy do koncernu VAG, więc czeskie auta dzielą wiele elementów mechanicznych z modelami pozostałych marek grupy. Daje to duże pole do popisu tunerom, którzy uwielbiają zajmować się modyfikacjami.

Niektóre ze zmian są dość skromne, ale zdarzają się również przypadki, w których nakład pracy robi wrażenie. Jednym z przykładów jest ta dość niepozorna, Skoda Octavia.

Skoda Octavia RS
Skoda Octavia RS

Mamy tu do czynienia z modelem drugiej generacji po faceliftingu w wydaniu RS. Pod maską tego modelu montowano 200-konny silnik benzynowy 2.0 TSI lub 170-konnego Diesla 2.0 TDI.

Żadna z tych propozycji nie była jednak wystarczająco mocna dla właściciela Octavii i w jego głowie pojawiły się ciekawe pomysły. Postanowił on usunąć 2.0 litrową jednostkę i w zamian zamontować coś z innej stajni.

Skoda Octavia z 5-cylindrowym silnikiem

Wybór padł na 5-cylindrowy silnik o pojemności 2.5 litra, który znamy między innymi z Audi RS3 czy TT RS. Turbodoładowana jednostka oferuje w seryjnej postaci 340 koni mechanicznych.

Posiadacz Skody uznał, że to nadal za mało i zaczęły się modyfikacje. Wymieniono między innymi turbosprężarkę, układ wydechowy i chłodzenie. Niestety, nie znalazłem informacji dotyczącej osiągniętej mocy, a jedynie czas przyspieszenia od 100 do 200 km/h wynoszący 5,8 sekundy.

Dowodem na szybkość Octavii są też liczne nagrania z ulicznych pojedynków, z autami które oferują świetne osiągi już w standardzie. Najchętniej oglądanym jest chyba film z udziałem Lamborghini.

Kierowca 640-konnego Huracana Performante musiał być w szoku po wyścigu przegranym z rodzinną Skodą. Włoski supersamochód z wolnossącym silnikiem 5.2 V10 szybko się poddał.

Źródło: YouTube, motofilm.pl