Alpine A110 R Turini jest tańszy od standardowej eRki. Zrezygnowano z ważnego elementu

Gdy dany producent posiada dość ubogą ofertę, w której znajdziemy na przykład tylko jeden model, stara się ją urozmaicić tworząc edycje specjalne. Takie zabiegi stosuje chociażby Pagani czy Alpine.

Jeszcze przez jakiś czas w showroomach Alpine możemy zamówić wyłącznie auto noszące nazwę A110. Jest ono sprzedawane w kilku wariantach: S, GT, R oraz w wersjach, których produkcja jest ściśle ograniczona.

Alpine A110 R Turini to tańsza eRka

Właśnie odbył się debiut kolejnej edycji tego najwyższego modelu. Producent pochwalił się Alpine A110 R Turini, które pozwoli zasiąść za kółko „eRki” wydając nieco mniejsze pieniądze.

2024 Alpine A110 R Turini
Karbonowa maska i dokładki dodają charakteru

Udało się tego dokonać poprzez rezygnację z dość drogiego elementu wyposażenia. Mowa tutaj o felgach wykonanych z karbonu, które w odmianie Turini zastąpiono aluminiowymi obręczami o średnicy 18 cali wykończonymi czarnym matem.

Felgi z włókna węglowego pozwalają na dość dużą oszczędność masy wynoszącą 34 kilogramy. Nawet bez nich, Turini również nie należy do ciężkich, gdyż po wjechaniu na wagę zobaczymy wynik 1 116 kilogramów.

2024 Alpine A110 R Turini
Sprawca całego zamieszania – aluminiowe felgi 18″

Nadal jednak auto posiada karbonową maskę, spojler, dokładkę zderzaka przedniego, tylny dyfuzor oraz pokrywę silnika zastępującą tylną szybę. Nie zmieniło się też nic jeśli chodzi o parametry układu napędowego.

Alpine A110 R Turini korzysta z turbodoładowanego silnika R4 o pojemności 1.8 litra. Na tylne koła trafia moc 300 koni mechanicznych i 340 niutonometrów momentu obrotowego.

Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 285 km/h. Za przekazywanie mocy na tylne koła odpowiada dwusprzęgłowa skrzynia o 7 przełożeniach.

2024 Alpine A110 R Turini
Karbonowy spojler poprawia prowadzenie

Skoro tańsza, to ile kosztuje?

Póki co, wiadomo jedynie że Turini trafi do oferty we Francji. Polskie przedstawicielstwo marki jeszcze nie podało takich informacji, ale Turini z pewnością pojawi się i u naszych dilerów.

Cena Alpine A110 R Turini we Francji startuje od kwoty 106 000 euro. Jest to o 6 000 euro mniej niż za zwykłą wersje A110 R z karbonowymi felgami, która kosztuje 112 000 euro.

Jeśli więc A110 R Turini trafi do Polski, możemy się spodziewać różnicy na poziomie 26 000 złotych. Skoro więc A110 R kosztuje u nas 533 000 złotych, to Turini powinno startować z pułapu nieco ponad 500 000 złotych.

To i tak jest bardzo wysoka kwota, gdyż za bazową Alpine A110 wystarczy zapłacić 293 900 złotych. Jeden z egzemplarzy tego auta miałem przyjemność jakiś czas temu przetestować. Tutaj możesz się przekonać, co oferuje.

Źródło: Alpine, motofilm.pl