Alpine A110 R (2022) oficjalnie. Robi 0-100 km/h w 3,9 s. Zamiast tylnej szyby jest karbon (wideo)

Nadszedł moment oficjalnego debiutu Alpine A110 w najbardziej sportowej wersji, jaka była do tej pory dostępna. Oto wariant oznaczony literką R, którego zapowiedzi pojawiały się w sieci od kilku dni.

Zgodnie z przewidywaniami, mamy do czynienia z lżejszą, szybszą i zwinniejszą odmianą francuskiego sportowego coupe. A110 R jest lżejsze od A110 S o 34 kilogramy i waży zaledwie 1082 kilogramy.

Alpine A110 R
Alpine A110 R

Alpine szykuje torowy wariant A110 oznaczony literką R. Francuzi chcą być lepsi od Porsche

Za napęd odpowiada turbodoładowany silni R4 o pojemności 1.8 litra. Generuje on 300 koni mechanicznych oraz 340 niutonometrów. Są one przekazywane na tylną oś za pomocą dwusprzęgłowej przekładni o 7 przełożeniach.

Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h zajmuje 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 285 km/h. Jest to zatem najszybsza Alpine A110 w historii marki.

Alpine A110 R
Alpine A110 R

O genialne prowadzenie dbają liczne dodatki aerodynamiczne, obniżone i jeszcze sztywniejsze zawieszenie, oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 naciągnięte na karbonowe felgi. Z włókna węglowego wykonano również sporo dodatków.

Są to między innymi: maska, dokładki zderzaków i progów, spojler, jak również pokrywa umieszona zamiast tylnej szyby. Widoczność do tyłu jest zerowa, więc zrezygnowano nawet ze wstecznego lusterka.

Alpine A110 R
Alpine A110 R

Wewnątrz znajdziesz natomiast karbonowe fotele kubełkowe z szelkowymi pasami bezpieczeństwa, kierownicę obszytą alcantarą i tasiemki zamiast standardowych klamek. O doznania akustyczne zadba natomiast nowy układ wydechowy.

Wiemy jak szybkie jest Alpine A110 R. Francuzi pochwalili się przyspieszeniem do setki (wideo)

Niestety nie wiemy jeszcze ile będzie kosztowało nowe Alpine A110 R. W polskich salonach standardowe A110 kosztuje 261 075 złotych, A110 GT 311 220 złotych, a wersja A110 S 312 870 złotych.