Manthey Racing zrobi wszystko, żeby Porsche 911 GT3 RS pobiło rekord toru. Nikt nie ma tak dużego spojlera

Czas okrążenia niemieckiego toru Nurburgring jest bardzo ważną informacją. Daje nam ona bardzo dobry obraz tego jak szybki, nie tylko na prostej, ale przede wszystkim w zakrętach jest dany samochód.

Producenci rywalizują w tej kwestii starając się zbudować auto, które jak najlepiej poradzi sobie na legendarnym Nordschleife. Czasami powstają nawet specjalne edycje danych modeli, jak chociażby Lexus LFA Nurburgring Edition, czy dodatkowe tryby jazdy jak w przypadku Volkswagena Golfa GTI oraz R.

Kto aktualnie jest najszybszy na Nurburgring?

Aktualnie, najszybszy czas na Ringu udało się osiągnąć za kierownicą wyścigowego Porsche 919 Hybrid EVO. Timo Bernhard ustanowił rekord przejeżdżając dystans 20 832 metrów w 5 minut i 19 sekund.

Jeśli chodzi o samochody produkcyjne, królem Nurburgringu jest obecnie Mercedes-AMG One. Hybrydowy napęd bazujący na trzech silnikach elektrycznych i 1.6 litrowemu V6 pozwolił na przejechanie Zielonego Piekła w 6 minut i 35 sekund. Mowa o 20 832-metrowej konfiguracji toru.

Mercedes-AMG One
Mercedes-AMG One

Wielkie nadzieje pokładano w Porsche, które w 2021 roku zaprezentowało nową generację 911 GT3 RS. W związku z tym, że sezon już się kończył, warunki do wykonania pomiarowego okrążenia nie były idealne. Tak czy siak, 525-konnym GT3 RS oficjalnie udało się przejechać kółko w 6 minut i 49 sekund. To o 14 sekund więcej, niż ponad dwukrotnie mocniejszy Mercedes-AMG One (1 063 KM).

Porsche nie podejmowało już kolejnych prób w lepszych warunkach pogodowych. Wydaje mi się jednak, że wkrótce możemy być świadkami ustanowienia nowego rekordu, właśnie za kierownicą 911 GT3 RS.

Manthey Racing już pracuje nad Porsche 911 GT3 RS 992

Już od jakiegoś czasu na niemieckim torze można spotkać Porsche zmodyfikowane przez firmę Manthey Racing. Jej produkty są dostępne w oficjalnym sklepie z akcesoriami Porsche Tequipment, więc montując je nawet nie tracisz gwarancji.

Tuner w ogóle nie tyka silnika i nie zwiększa jego mocy. Zmiany dotyczą głównie aerodynamiki, redukcji masy i zwiększenia wydajności układu hamulcowego. Na Ringu można już było zobaczyć zamaskowane Porsche 911 GT3 RS, na którym zamontowano trochę dodatków. Od razu w oczy rzucają się nowe elementy aerodynamiczne z tyłu pojazdu.

Wiele osób myślało, że nie da się już zbudować większego spojlera niż ten, jaki jest obecny w seryjnym GT3 RS. W tym gronie zdecydowanie nie spotkałbyś inżynierów z Manthey Racing.

Ewidentnie widać, że skrzydło potrafi wytworzyć jeszcze więcej docisku. O dodatkową stabilność natomiast dba ogromna płetwa zamontowana na tylnej szybie. Nie zabrakło również charakterystycznych „kołpaków” na kołach.

Czy tak zmodyfikowanym Porsche 911 GT3 RS uda się urwać te 14-15 sekund z czasu okrążenia? Byłby to potężny cios dla Mercedesa-AMG, który jest przecież dwukrotnie mocniejszy i również nie brakuje w nim wyścigowych technologii.

W przypadku Porsche 911 GT3 generacji 992, auto bez pakietu MR pokonało tor Nurburgring w 6 minut i 59 sekund. Egzemplarz zmodyfikowany przez Manthey Racing zrobił to 4 sekundy szybciej osiągając 6 minut i 55 sekund.

Nie możesz lepiej wydać 200 tysięcy. Pakiet dla Porsche od Manthey Racing jest warty każdej złotówki

Jeśli natomiast chodzi o Porsche 911 GT3 RS generacji 991.2, tutaj różnica jest już większa. Standardowy egzemplarz osiagnął wynik 6 minut i 56 sekund, a GT3 RS MR – 6 minut i 49 sekund. Bez podnoszenia mocy zyskano 7 sekund.

9 sekund różnicy udało się osiągnąć w najmocniejszej odmianie 911, czyli GT2 RS generacji 991.2. Oficjalne okrążenie seryjnym autem wykonano w 6 minut i 47 sekund, a w egzemplarzu od Manthey Racing w 6 minut i 38 sekund.

Porsche 911 GT3 992 Manthey Racing
Porsche 911 GT3 992 Manthey Racing

Czy zatem jest w ogóle nadzieja na nowy rekord toru w wykonaniu Porsche 911 GT3 RS MR 992? Może być z tym problem, choć pamiętajmy, że Porsche nie wykonało seryjnym autem okrążenia w idealnych warunkach.

Może zrobili to specjalnie, żeby „uśpić czujność” i teraz wystrzelić jak z armaty zmodyfikowanym egzemplarzem? Pozostaje nam cierpliwie czekać do wiosny lub nawet lata 2024 roku.

Porsche 911 GT3 992 Manthey Kit
Porsche 911 GT3 992 Manthey Kit

Jeśli jesteś ciekawy jaki jest koszt zakupu takiego pakietu od Manthey Racing, mogę Ci to przybliżyć na bazie Porsche 911 GT3 992. Na polskiej stronie producenta możesz zobaczyć kwotę 207 370 złotych i 82 groszy brutto.

Źródło: CarSpyMedia