Porsche 911 GT3 RS 992 od Manthey Racing. Możliwe, że powietrze będzie go dociskać z siłą 1000 kilogramów

Miłośnikom marki Porsche chyba nie trzeba przedstawiać firmy Manthey Racing. Od wielu lat jest ona obecna w motorsporcie i aktualnie zajmuje się poprawianiem możliwości seryjnych aut ze Stuttgartu/Zuffenhausen.

Pakiety MR dostępne są w oficjalnym sklepie Porsche. Najnowszym dziełem tego tunera jest zestaw dla 718 Caymana GT4 RS, dzięki któremu okrążenie toru Nurburgring można pokonać o 6 sekund szybciej.

Uczynili Porsche 718 GT4 RS jeszcze szybszym. Pakiet Manthey Racing urwał 6s na Ringu (wideo)

Teraz Manthey Racing ma bardzo trudne zadanie. Musi sprawić, że piekielnie sprawne Porsche 911 GT3 RS 992 będzie jeszcze lepiej pokonywało zakręty.

Niemiecki tuner ma na to swoje patenty i jesteśmy przekonani, że uda się im tego dokonać. Co ważne, Manthey nigdy nie ingeruje w jednostkę napędową i nie podnosi mocy silnika.

Porsche 718 Cayman GT4 RS Manthey Racing
Porsche 718 Cayman GT4 RS Manthey Racing

Modyfikuje jedynie aerodynamikę pojazdu, obniża masę własną, wymienia zawieszenie i elementy układu hamulcowego. To wystarczy, aby uczynić samochód jeszcze szybszym w zakrętach.

Autor załączonego nagrania wideo przyłapał tunera na testowaniu 911 GT3 RS z pierwszymi nowymi elementami. Nie ma oczywiście lepszego miejsca do sprawdzenia ich, niż legendarny tor Nurburgring.

Już widać, że jest szybko

Już oglądając te przejazdy od zewnątrz doskonale widać jak szybki jest to samochód. Wszelkie zakręty pokonywane są z dużą prędkością i ogromną precyzją.

Manthey Racing posiada wszelkie niezbędne narzędzia i mnóstwo doświadczenia. Nie powinniśmy się obawiać, że w jakimś stopniu zepsuje nowe Porsche 911 GT3 RS.

Niemieckiemu producentowi udało się stworzyć samochód z homologacją drogową, który bez najmniejszych problemów może rywalizować na torze z prawdziwymi autami wyścigowymi.

Aerodynamika zapewnia 860 kilogramów docisku przy prędkości 285 km/h. Kto wie, być może Manthey Racing uda się osiągnąć docisk o sile aż 1000 kilogramów.

Porsche 911 GT3 RS 992
Porsche 911 GT3 RS 992

Za napęd odpowiada wolnossący silnik 6-cylindrowy w układzie bokser. Kierowca ma do dyspozycji 525 koni mechanicznych i 465 niutonometrów. Są one przekazywane na tylną oś za pomocą 7-stopniowej przekładni PDK.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 296 km/h. Nie jest to zatem najszybsze Porsche 911 na prostej, ale nie o to w tym modelu chodzi.

Nikt nie mówił, że będzie tanio

Jeśli chciałbyś kupić nowe 911 GT3 RS, musisz się przygotować na wydatek co najmniej 1 331 000 złotych. Nie wiemy ile będzie kosztował pakiet Manthey Racing dla GT3 RS, ale aby doposażyć w niego GT3 992 trzeba się liczyć z kosztem ponad 200 000 złotych.

Nie możesz lepiej wydać 200 tysięcy. Pakiet dla Porsche od Manthey Racing jest warty każdej złotówki

Manthey Racing ma swoją siedzibę tuż obok toru Nurburgring, gdzie co jakiś czas organizuje trackday. Każdy klient Porsche może się tam pojawić aby dostosować ustawienia auta przed wjazdem na Północną Pętlę.

Jak widać po zapełnieniu parkingu pod budynkiem, Manthey Racing nie może narzekać na brak zainteresowania. Na załączonym nagraniu wideo możesz zobaczyć jak wygląda to wszystko od środka, a także poznać historię firmy.

Porsche 911 GT3 Manthey Racing
Porsche 911 GT3 Manthey Racing

Na pakiet MR dla Porsche 911 GT3 RS musimy jeszcze chwilę poczekać. Ze względu na zamknięcie toru od listopada do marca, tuner nie ma opcji na przeprowadzanie niezbędnych testów.

Możliwe więc, że premiera Porsche 911 GT3 RS MR odbędzie się dopiero w połowie 2024 roku. Bardzo prawdopodobne, że jego cena przekroczy ćwierć miliona złotych.